årsresultat

Mattespill tredoblet omsetningen og har hentet nær tre millioner

Eduplaytion får en omsetning nær tre millioner kroner i 2024. 

Gründer Kristoffer Engebø og CEO Emilie Harr i Eduplaytion.
Publisert Sist oppdatert

Eduplaytion leverer mattespillet Numetry for barn. Selskapet ble startet av Kristoffer Engebø med base i Sogndal. På slutten av 2023 overtok Emilie Harr som daglig leder. 

Selskapet når ut til 200 kommuner. 

Fra 2023 til 2024 øker omsetningen i selskapet fra nær 700.000 til nær tre millioner kroner. Driftsresultatet på samme tid går fra minus 26 millioner kroner til minus 9,9 millioner kroner. 

– 2024 var et krevende og lærerikt år for Eduplaytion, preget av endringer og en tydeligere retning. Vi tok noen vanskelige, men nødvendige grep for å sikre en mer bærekraftig drift. Resultatet er et mer fokusert og effektivt selskap, sier Harr. 

– En viktig milepæl for oss var å etablere premium-avtaler med over 20 prosent av skolene i Norge. Det er vi stolte av. Og vi leverte nesten 200 prosent omsetningsvekst sammenlignet med 2023, sier Harr. 

Hun forteller at målet i 2025 er å nå ut til flere elever. 

– Vi skal fortsette veksten i det norske markedet, samtidig som vi har begynt å utforske muligheter utenfor Norge. På produktsiden jobber vi med innsikt fra brukerne for å gjøre Numetry enda mer relevant i skolehverdagen og styrke læringsutbyttet, sier Harr. 

Hun forteller at selskapet også lukket også emisjon på 2,8 millioner kroner rett før sommeren, ledet av gründer og investorkontakt Kristoffer Engebø.