-
Senior Software Engineers - Frontend & Backend | Hornet
-
Medeier* | Boitano
-
Engineering Manager | Handelsbanken
-
Erfaren mobilapp-utvikler | Handelsbanken
-
Fullstack-utvikler | Norad
-
Lead Data Engineer | Norad
-
Product Owner Investeringskjerne - Bergen/Oslo | DNB
-
Innovation-to-Market Specialist | Highsoft
-
Product Owner | DNB
-
Data Engineer, Data Core team | NBIM
oppkjøp
Marketer kjøper AI-selskap og skifter navn
Homekey ble i 2024 startet av en Marketer-avhopper. Nå kjøper Marketer selskapet.
Marketer Real Estate Technologies har kjøpt AI-selskapet Homekey og samler all satsing på bruktboligmarkedet i én virksomhet. Samtidig omdøpes selskapet til Homekey.
Det melder selskapene i en pressemelding.
Siden 2016 har Marketer levert salgs- og markedsføringsløsninger for både bruktbolig og nybygg, med kunder i 15 land.
I 2024 brøt en av gründerne ut og startet Homekey, en AI-drevet plattform som automatiserer kommunikasjon og samhandling mellom megler, selger og boligkjøper.
– Vi så raskt at produktene utfylte hverandre svært godt, og at kundene ønsket en sømløs opplevelse og færre leverandører å forholde seg til. Ved å samle alt i Homekey øker vi tempo, innovasjonskraft og ikke minst synergier som allerede viser seg i produktene våre, sier Thomas Meyer, daglig leder i det nye Homekey-selskapet.
Satsningen på nybygg skilles ut i et eget selskap, mens det nye Homekey får en helt ny merkevare og nettside.
Sikter mot internasjonal vekst
HomeKeys produktportefølje dekker nå hele verdikjeden i bruktboligsegmentet, fra befaring til ny eier setter nøkkelen i døren. Dette inkluderer befaringsverktøy, markedsføring, AI-drevet kundereise og data- og innsiktsprodukter.
Målet er å gjøre det enklere for meglerforetak å vinne flere oppdrag, selge boligene raskere og til høyest mulig pris.
– Meglerne opplever økende prispress, og for opprettholde konkurransekraften må de bli mer effektive og tilby enda større verdi og en bedre opplevelse til kundene sine. For å få til dette må de bli mer effektive og ta i bruk ny teknologi. Dette gjelder både i Norge, resten av Europa og USA – og for alt fra enkeltmeglere til store, etablerte merkevarer, sier Meyer.
Selskapet har store ambisjoner fremover.
– Nå gir vi full fart fremover, med mål om å bli like dominerende på de nye produktene som på markedsføringen, og å øke markedsandelen betraktelig i resten av verden. Vi opplever allerede betydelig interesse hos de utenlandske kundene, der de fleste markedene mangler gode løsninger som knytter sammen prosess, markedsføring, kommunikasjon og samhandling i bolighandelen.
– Her har vi en plattform som overgår alt annet på markedet, avslutter Meyer.