-
Senior Strategic Partnership Manager | DNB
-
CEO | Norway Health Tech
-
CFO | Biosort
-
Frontend Developer | Pareto Securities
-
Project Manager | Pareto Securities
-
Startup Manager | Framdrift Innovasjon AS
-
Head of Community | Framdrift Innovasjon AS
-
Utvikler | Blank
-
Forretningsutvikler | NAF
-
Revenue Operations Lead | Unleash
Klær
Solgte for én million på fire minutter:
– Klyper meg i armen
Oppstartsselskapet Moo Knit merket stor pågang helt fra første minutt.
Kun fire minutter etter lanseringen av Moo Knit, hadde selskapet solgt for én million kroner, skriver Bergensavisen.
Shifter snakket med gründerne Helene Myhre, Gerda Sørhus Fuglerud og Maren Aas Nakken et par uker før lansering.
Da var de spente på hvordan de strikkegenserne ville bli mottatt, med en pris på rundt 4000 kroner. Selskapet har all produksjon lokalt i Norge, i Oleana sine fabrikk i Arna i Bergen.
– Kvalitet har virkelig lønnet seg
– Jeg klyper meg fortsatt i armen. Å investere i kvalitet har virkelig lønnet seg, sier Sørhus Fuglerud til avisen to uker etter lanseringen.
Hun er daglig leder i strikkefabrikken Oleana, og en av gründerne i det nystartede strikkeselskapet.
I løpet av to uker har selskapet omsatt for fem millioner kroner.
– Det føles helt sprøtt, men så verdt det etter å ha jobbet med kolleksjonen halvannet år, sier gründer og strikkeinfluenser Helene Myhre til avisen.
Myhre har over én million følgere i sosiale medier og er kjent under navnet Helenemoo. Flesteparten av følgerne er kvinner i alderen 20 til 40 år.
Før lanseringen hadde oppstartsselskapet 25.000 abonnenter på nyhetsbrev og 60.000 følgere i sosiale medier.