Funding

Snö investerer 15 millioner i "no code"-gaming-selskap

De vil lykkes hvis de klarer dette, mener Snö-partner Teodor Bjerrang.

Snö-teamet, f.v. Max Samuel, Magne Uppman, Kremena Tosheva og Teodor Bjerrang.
Publisert Sist oppdatert

Sceneri, har utviklet en mobil plattform for å skape mobilspill. Det er en såkalt "no code"-plattform, som betyr at at man med begrensede eller ingen kodekunnskaper, skal kunne klare å produsere et spill.

Sceneris app er foreløpig i beta, men målet er snarlig global lansering.

--Sceneris enkle, men kraftfulle plattform vil demokratisere spillutvikling, slik at hvem som helst kan slippe løs sin kreativitet, skape og distribuere fantastiske opplevelser uten tidligere erfaring, sier Teodor Bjerrang, medgründer og partner i det norske investeringsselskapet SNÖ Ventures.

Han forteller til Shifter at de først og fremst investerte i teamet bak, som består av gründerne Filip Lundgren og Collin Bishop. De og de ansatte har alle bakgrunn fra store spillselskaper som Nintendo, Avalance, Embark, Massive, Arkane og Crytek.

"Normal verdivurdering"

--Dere investerte 1,5 millioner dollar, men til hvilken verdivurdering?

--Det kan jeg ikke si uten å avklare det med gründerne, sier han.

--Men var det til en veldig lav verdivurdering med tanke på tiden vi er inne i?

--Nei, jeg vil si det tidligere var veldig høye verdivurderinger og normale verdivurderinger. Dette var en typisk normal verdivurdering.

--Hva vil være grunnen til om de lykkes eller mislykkes?

— De lykkes hvis de klarer å bygge et community og få mange nok skapere til å bruke plattformen til å lage spill. Det har også vært fokuset deres, ved å lage en så enkel plattform at du ikke trenger utviklerkunnskaper for å lage et spill. Ser man på dette opp mot Metaverse, unnskyld buzzordet, så kan man tenke seg at folk kan skape egne verdener og dele det med vennene sine, sier Bjerrang.

Nyheter og innsikt rett i epostboksen

Motta høydepunktene fra Shifters redaksjon direkte i innboksen din.

Hvilken bransje jobber du i?*