-
Data/Analytics Engineer | Nordea
-
FullStack Site Reliability Engineer | Vespa.ai
-
Lead Security Software Engineer | Vespa.ai
-
Principal Software Engineer, AI | Bislab
-
Product Manager, Self-Service Growth | Unleash
-
Senior Technical Project Manager | Nofence
-
Growth Specialist | Noteless
-
Digital Innovation Consultant | BAHR
-
Strategisk rådgiver og prosjektleder - M365 | Frend
-
QA Automation Engineer | Emma Systems
Nær dobling i import av elsykler
I fjor ble det importert om lag 60.900 elsykler til Norge – en økning på 42 prosent fra året før.
Over halvparten av syklene kommer fra Kina, ifølge ferske tall fra Statistisk sentralbyrå (SSB).
– På de neste plassene på listen over de største eksportørene av elsykler til Norge finner vi Tyskland og Taiwan. Det er det samme bildet som året før, sier førstekonsulent Kjersti Fjærtoft Fossanger i SSB.
Mens importen av elsykler ifjor økte med 42 prosent, økte den kun med 3 prosent for ordinære sykler. Det blir imidlertid importert langt flere ordinære sykler enn elsykler – rundt 335.000 sykler ble importert i løpet av 2018.
– Også her er det Kina vi importerer klart mest fra. Rundt 60 prosent av importen av vanlige sykler i fjor kom fra Kina, mens i overkant av 20 prosent kom fra Taiwan. Andre viktige sykkeleksportører til Norge er Indonesia og Kambodsja, sier Fjærtoft Fossanger.
(©NTB)