-
Principal Software Engineer, AI | Bislab
-
Product Manager, Self-Service Growth | Unleash
-
Senior Technical Project Manager | Nofence
-
Marketing Manager | Auk
-
Growth Specialist | Noteless
-
Digital Innovation Consultant | BAHR
-
Head of People and Culture | Noteless
-
Strategisk rådgiver og prosjektleder - M365 | Frend
-
QA Automation Engineer | Emma Systems
-
CTO | Kilter
AtB vil tilby el-sparkesykler til småbyene i Trøndelag
- AtB ønsker å tilby folk å bruke el-sparkesykler der det er hensiktsmessig, sammen med de tjenestene vi har fra før.
Det sier AtB-direktør Janne Sollie til Adressa.
Den trønderske kollektiv-aktøren vil gi trønderne mulighet til å bruke el-sparkesykler, utenfor Trondheim sentrum.
- Der er nemlig de fleste reisene ganske korte og elsparkesykler erstatter nok først og fremst gange, sykkel eller buss framfor bil. Det betyr ikke at de ikke har en plass i sentrum – det er en kjapp og enkelt måte å bevege seg rundt i byen på, men de bidrar kanskje i liten grad til å redusere biltrafikken eller nå nullvekstmålet i byvekstavtalen, sier Sollie.
AtB skrev også et leserinnlegg hvor de hev seg med i debatten, og mente at tilbudet ville være attraktivt som en del av kollektiv-tilbudet i fylket. De viser også til anbudet Ruter har inngått med Tier, som i utgangspunktet handlet om å tilby sparkesykler som en del av Ruter-billetten.
Men Sollie ønsker ikke å nødvendigvis bare å gi Trondheims-beboerne tilgang til sparkesyklene.
- Vi vet det er interesse i Steinkjer, Namsos, Levanger og Verdal. Vi tror også det kan være interesse i de nye kommunene som er med i byvekstavtalen; Melhus, Malvik og Stjørdal.