At Folio-sjefen er fornøyd i disse dager er ikke så rart. De siste 12 månedene har selskapet hatt en netto vekst på 6800 kunder, og passerte nå i februar 12.000 kunder.
Annonse
– Det var der Sbanken Bedrift befant seg ved utgangen av 2022 ifølge årsrapporten til DNB, så det er hyggelig milepæl for oss, sier Dag Olav Norem.
– At en liten gjeng med teknologer som begynte uten kundemasse eller merkevare har klart å utfordre de store aktørene i en veldig etablert bransje, er vi stolte over, ligger han til.
Få gratis nyhetsbrev
Abonner på Shifters nyhetsbrev for de siste nyhetene, trendene og analysene.
Høstlig kundevekst
Annonse
Annonse
Kundene begynte virkelig å strømme til ut på høsten. Bare siden midten av oktober har Folio-kundene blitt nesten 30 prosent flere. Da var antallet kunder 9300.
Det var da DNB påbegynte migreringen av Sbankens bedriftskunder over på egen plattform og Norem fikk anledning til å fortelle Shifter at nedleggelsen av Sbanken Bedrift hadde vært til stor fordel for kundeveksten frem til da.
– Hver gang DNB kommuniserer noe nytt om flytteprosessen, får Folio en strøm av nye kunder, sa Norem i oktober, og fortalte at han med sikkerhet visste om 642 nye kunder hadde kommet fra Sbanken.
Annonse
Presis spådom
Han kom også med en spådom, som viste seg å være ganske så korrekt.
Annonse
– Med tanke på at Sbanken har stengt dørene, så ligger vi an til å kunne være på samme nivå ganske snart. Vi vokser veldig fort nå, sa Norem.
– Er det bedriftskunder fra Sbanken som ligger bak de siste månedenes vekst også?
Annonse
– Nei, det er miks av flere ting. Noe kommer derfra. Våre partnerskap med Sparebanken Vest og Fiken, egne markedsinnsatser og jobben vi har gjort i samarbeid med Brønnøysund på stiftelse av selskaper bidrar også, sier han og legger til:
– Vi begynner helt enkelt å få en merkevare som er kjent.