karriere

Tar over som sjef i Adnuntius

Stian Remåd overlater sjefsrollen til Ola Skavlem. 

Fra venstre: Ola Skavlem og Stian Remåd.
Fra venstre: Ola Skavlem og Stian Remåd.
Publisert

Etter ni år som administrerende direktør i det norske annonseteknologiselskapet Adnuntius trekker Stian Remåd seg fra toppjobben.

Det kommer frem i en pressemelding til Shifter.

Han overlater rollen til Ola Skavlem, som var tidligere finansdirektør i Adnuntius. 

Remåd fortsetter selv i en ny rolle i selskapet hvor han skal jobbe tettere med produkt og marked. 

– Det er vemodig, men jeg forblir i selskapet i en stilling der jeg kan jobbe nærmere produktet og markedet, uttaler Remåd. 

Han mener gründere bør vurdere om de er den beste lederen for selskapet.

– Jeg er takknemlig for å ha hatt en viktig rolle i å skape et produkt og et lønnsomt selskap som har fått et solid fotfeste i Norden. Nå som vi skal tråkke enda hardere på gassen, tror jeg det er bra for selskapet med ny energi på toppen, sier han.

– Jeg er stolt og ydmyk over tilliten og gleder meg til å ta over stafettpinnen, sier Skavlem.

Han sier selskapet nå går over i en mer kommersiell fase hvor vekst i eksisterende og nye markeder er i fokus.

Adnuntius ble grunnlagt i 2016 og har hovedkontor i Oslo. Selskapet samarbeider med mediehus som Schibsted og Bonnier.