Norgessjef Erik Holmen i GetAccept til venstre. I høyre bilde er CEO Samir Smajic, produktsjef Jakob Bignert, VP of Marketing Frida Ahrenby, Økonomisjef Rasmus Areskoug, HR-Manager Hanna Malmsten, CO-founder/Partner Mathias Thulin, COO Johan Krantz og CSO Anders Holmberg.
Norgessjef Erik Holmen i GetAccept til venstre. I høyre bilde er CEO Samir Smajic, produktsjef Jakob Bignert, VP of Marketing Frida Ahrenby, Økonomisjef Rasmus Areskoug, HR-Manager Hanna Malmsten, CO-founder/Partner Mathias Thulin, COO Johan Krantz og CSO Anders Holmberg.

Svensk salgsplattform henter 182 millioner: Girer opp i Norge

GetAccept varsler økt kamp om de norske bedriftskundene.

Publisert

Selskapet som hjelper bedrifter med å få fart på B2B-salget, henter 182 millioner kroner fra det amerikanske venturefondet Bessemer Venture Partners. Fondet har tidligere investert i selskaper som LinkedIn, Shopify, Pipedrive og Pinterest.

GetAccept skal bruke pengene til å rulle ut salgsplattformen i det amerikanske markedet, men varsler at de også skal gire opp i Norge. Nå skal 7 ansatte bli flere.

- Vi vil med dette vokse betraktelig i Norge, og ansette flere personer i takt med den økende etterspørselen - takket være denne tresifrede investeringen, sier Norges-sjef Erik Holmen.

Alt-i-ett

GetAccept ble startet av de svenske gründerne Samir Smajic, Mathias Thulin, Jonas Blanck og Carl Carell i 2015, og har blant annet vært deltager på den kjente Y Combinator-akseleratoren i Silicon Valley.

Selskapet tilbyr en alt-i-ett-plattform der selgere og kjøpere kan kommunisere via video og chat. Brukerne får også tilgang på skreddersydde tilbudsmaler, dokumentsporing, AI-drevet salgscoaching samt e-signering. Tjenesten integrerer mot CRM-systemer som Salesforce, SuperOffice, HubSpot, Lime CRM, Microsoft Dynamics og andre tilpassede løsninger via et API.

Korona-effekt

Selskapet peker i pressemeldingen på en korona-effekt, nå når salgsprosesser er flyttet over i det digitale rom. Omsetningen er økt med 218 prosent fra 2019 til 2020, og de sikter seg inn mot 70 millioner svenske kroner i abonnementsinntekter på plattformen innen utgangen av året. Målet er en ytterligere dobling av omsetningen i 2021.

GetAccept AS har i dag rundt 300 bedriftskunder fra ulike bransjer i Norge. Blant de eksisterende kundene er selskaper som SATS, Schibsted, ABAX, Telia, Nordic Choice Hotels, SuperOffice og Bisnode.

Blant de viktigste konkurrentene er OneFlow, Scrive, Signicat, Pandadoc og DocuSign, ifølge GetAccept.

Powered by Labrador CMS