Gründer og CEO Stein Ove Eriksen og CFO Øystein Drageset i Huddly. Foto: Magnus Peter Harnes

Rakettvekst for Huddly. Steg 38,9 prosent i verdi på én dag

Huddly-aksjonærene kan smile herfra til banken etter at selskapets kvartalstall ble presentert i dag.

Publisert Sist oppdatert

Tallene viser at selskapet har vokst med 127 prosent i omsetning, og selger nå varer for 73,9 millioner kroner. I tillegg har selskapet gått fra 700.000 i minus til en EBITDA på 30,7 millioner kroner.

Dette førte til en eventyrlig vekst på NOTC-børsen i dag. Åpningskursen lå på 72 kroner. Og i skrivende stund er den på 100 kroner, som betyr en vekst i verdi på nærmere 40 prosent.

Videokonferanse-startupen Huddly innfridde også forventninger på fjorårets siste kvartalrapport. Etter en lengre periode med dalende aksjeverdi, klarte de da å snu skuta.

Milepælen på 100.000 solgte kameraer ble nådd i fjerde kvartal, og selskapet leverte lønnsomhet for første gang.

– Det har tatt litt tid. I 2013, da vi starta, tenkte vi jo at dette skjer nå, nå!

– Men nå gjør det jo faktisk det. Det er ikke noen tvil om at dette markeds-skiftet skjer. Hvis man tror at videokonferanse har sin funksjon i verden, så skal det over i et mainstream marked, sa gründer og daglig leder, Stein Ove Eriksen til Shifter i februar.