fintech

Passerte én million medlemmer

Fintech-plattformen uScore, som gir brukere gratis innsikt i egen kredittscore og økonomi, har nådd en betydelig milepæl.

Jacob R. Knudsen, CxO i Uscore.
Publisert Sist oppdatert

Selskapet ble opprinnelig lansert som Defero i 2019. 

– Dette er et tydelig signal om at behovet for brukervennlige og transparente økonomiverktøy er større enn noen gang, sier Jacob Risgaard Knudsen, CxO i uScore.

Plattformen, som har hovedkontor i Oslo, har med dette etablert seg som en av de største aktørene innen personlig økonomi i Norge og Norden.

Den norske tjenesten gir brukerne tilgang til egen kredittscore, gjeldsregister, samt estimater for bolig- og bilverdi. Forretningsmodellen er basert på å generere kunder til partnere.

Gjennom samarbeid med aktører som Storebrand, Nordea, Sparebank 1 og Bank Norwegian, får medlemmene skreddersydde tilbud på blant annet boliglån, forsikring og kredittkort.

– Målet er ikke bare å gi innsikt, men faktisk gjøre økonomien bedre for brukerne våre, sier Knudsen.

Etter at Defero ble kjøpt opp av Axo Group i 2022, skiftet tjenesten navn til uScore og økte satsingen på produktutvikling og nordisk ekspansjon. Axo Group eier også kjente sammenligningstjenester som Elskling og Zmarta.

Selv med én million brukere på tvers av Norge, Sverige, Finland og Danmark, har selskapet ingen planer om å bremse.

– Én million medlemmer er bare begynnelsen. Vi har en tydelig visjon om å være den foretrukne plattformen for økonomisk innsikt i hele Norden, avslutter Knudsen.