-
Demand Generation & Campaign Manager (Scandinavia) | Infrakit
-
CFO | Biosort
-
Utvikler | Blank
-
Forretningsutvikler | NAF
-
Revenue Operations Lead | Unleash
-
Fullstack-utvikler | Medbric AS
-
Arkitekt/TechLead | NKI Kompetanse
-
FullStack Site Reliability Engineer | Vespa.ai
-
Lead Security Software Engineer | Vespa.ai
-
Principal Software Engineer, AI | Bislab
musikk
Ny organsisasjon vil gjøre Norge til musikkteknologi-stormakt
Rundt 20 selskaper har allerede sluttet seg til initiativet.
Nyetablerte Music Technology Norway har som mål å samle økosystemet for musikk- og audioteknologi i Norge.
Målet er å skape flere internasjonale suksesshistorier, skriver interesseorganisasjonen i Norge i en pressemelding.
Over 20 selskaper har allerede sluttet seg til initiativet, som er stiftet av gründere som selv har bygget internasjonale selskaper, meldes det.
– Vi som har startet dette, har selv erfart hvor krevende det kan være å bygge et internasjonalt teknologiselskap fra Norge. Vi ser et enormt potensial her til lands, men for å lykkes, trenger vi et sterkere økosystem, sier Christian Ringstad Schultz, styremedlem og daglig leder i Masterchannel.
Organisasjonen peker videre på at norske aktører innen musikk- og audioteknologi til nå har vært spredt og arbeidet isolert. For å overleve i bransjen er man avhengig av å selge globalt.
– Mens den tradisjonelle musikkindustrien har sterke talerør, har teknologisiden fått mindre synlighet. Vi trenger rammevilkår som er tilpasset våre forretningsmodeller, sier styremedlem Stine Røverdatter, med-gründer i Broadcast AS.
Styret består av erfarne bransjefolk, blant andre Jakob Wredstrøm fra Amplitude Ventures, Gisle Johnsen som grunnla Ito, og Pål Bråtelund som tidligere jobbet i Tidal.