-
Medeiere* | Boitano AS
-
Chief Operating Officer (COO) | ROEST
-
CEO | Kontur AS
-
VP Marketing | Glint Solar
-
Ingeniører innen kontroll, elektronikk og datasyn | Munin
-
Senior Developer | Klaveness Digital
-
Integration Engineer | MIMIRO
-
AI Engineer | Noteless
-
Customer Success & Content Coordinator | Wrepit
-
Senior Software Engineer | Wrepit
årsresultat
Nærmer seg 100 mill. i omsetning – men fortsatt underskudd totalt i 2024
Pilene peker fortsatt oppover, rapporterer Dignio, som nå nærmer seg lønnsomhet på månedlig basis

– Da jeg begynte her i 2018, føltes 100 millioner i omsetning veldig langt unna, men nå er vi snart der. Det er utrolig gøy, det sier Martin Petter Frediksen, som i slutten av 2024 tok over lederstolen i Dignio.
Helseteknologiselskapet økte inntektene til 96,5 millioner i 2024, opp fra 74,8 millioner i 2023 – en vekst på 29 prosent. Det viser årsresultatet for 2024.
Dignio reduserte samtidig underskuddet fra -34,3 millioner i 2023, til -18,8 millioner i fjor.
– Vi bygger da videre på en sterk trend hvor vi har oppnådd en økning i omsetning på 35 prosent hvert eneste år siden 2018, fortsetter Fredriksen.
Dignio utvikler digitale løsninger til bedre oppfølging av kronisk syke hjemme, blant annet ved hjelp av egen hardware – som medisindispensere.
Shifter rapporterte nylig at Julian Veisdal ble ansatt som ny Chief Operating Officer (COO) i selskapet med ansvar for selskapets hardware-team i Canada.
I 2022 ble Dignio belønnet med «Innovasjonsprisen» under Oslo Innovation Week i 2022.
Over 100 mill. i ARR
Selskapet nærmer seg altså en omsetning på 100 millioner, som vil være en betydelig milepæl, sier Dignio-sjefen.
– Jeg kan også røpe at vi ved utgangen av året hadde en årlig tilbakevendende inntekt (ARR) på godt over 100 millioner.
– Dette er et tydelig bevis på at forretningsmodellen vår fungerer, og at mange av produktene våre er ønsket i markedet, legger han til.
Fredriksen er også fornøyd med at de har blitt mer kostnadseffektive.
– Flere faktorer bidrar til dette, men hvis vi ser på bruttomarginen vår, har den forbedret seg, og varekosten har gått ned til tross for vekst. Lønnsnivået klarer vi å holde flatt, og det betyr at vi lykkes med skaleringen med samme antall ansatte. Det viser at vi faktisk skalerer, sier han.
Flere grønne måneder
Selv om pilene peker oppover, nådde helsetech-selskapet dermed ikke break-even for den norske driften totalt i 2024, som de tidligere siktet mot da de meldte om veksteksplosjon etter å ha sikret kontrakter til 75 millioner kroner i fjor høst.
I følge Fredriksen går de likevel i pluss på månedlig basis:
– Som totalitet for 2025 vil vi nok ikke gå i balanse på årsresultatet, men vi nærmer oss nå lønnsomhet på månedlig basis.
– På driften i norge er vi i pluss, legger han til.
Utvikling av nye produkter er forklaringen:
– Hovedårsaken til at vi fremdeles brenner en del penger er utviklingen av et helt nytt produkt, som vi nå er i sluttfasen av å lansere. Vi har derfor hatt noe høyere kostnader enn det som er forventet fremover.
Fredriksen røper at de vil komme med spennende lanseringer over sommeren.