Retail

Kjøper opp klokkemerke   

Far-Far blir det nyeste tilskuddet i Simpleness´ portefølje. 

Far-Far klokker.
Far-Far klokker.
Publisert

Simpleness utvider porteføljen av egne merkevarer med oppkjøpet av klokkemerket Far-Far, som blir det tredje merket i samlingen etter MYYK og Papaya. 

Det melder selskapet i en pressemelding. 

Far-Far har på kort tid etter oppkjøpet firedoblet omsetningen, rapporteres det. 

– Nå gjelder det bare å ikke gå tom for varer – alt tyder på at 2025 blir et veldig spennende år for den nye merkevaren vår, sier Kim Gerhardsen, i Simpleness. 

– Far-Far passer perfekt inn i porteføljen vår som en direkte-til-konsument merkevare skapt for den kvalitetsbevisste, digitalt innfødte forbrukeren, fortsetter byrålederen. 

Simpleness har helt siden oppstarten eksperimentert med egne merkevarer. Deres første interne prosjekt, sengetøyet MYYK, har alene solgt varer for over 120 millioner kroner siden lansering, opplyses det. 

Papaya omfatter helse- og velværeprodukter som er rettet mot kvinner. 

– Det er både givende og lærerikt å drive egne merkevarer ved siden av byrådriften. Det gir oss en unik innsikt i hva som faktisk skal til for å lykkes, sier Gerhardsen.