chatbot

Kindly skal levere chatboter til europeisk sparkesykkelkjempe

Voi og Kindly med nytt samarbeid.

Fra venstre: Anna Tiberg (Voi), Laura Halonen (Voi), Erika Hopfinger (Voi), Kevin Lärkfors (Kindly), Martin Sætre (Kindly).
Publisert

Kindly har inngått et samarbeid med Voi om å levere chatbot til Voi-brukerne.

– Det er blitt rullet ut chatbot i alle kommunikasjonskanaler for Voi på web og i app i Europa. 

Det sier salgssjef Martin Sætre i Kindly. 

Tanken er at alle Vois brukere skal kommunisere gjennom Kindly. Chatboten skal forstå flere språk og svare automatisk på en rekke spørsmål, blant annet Vois tjenester, utfordringer og feilmeldinger.

– Også kult at de valgte å gå for en norsk leverandør blant andre alternativ rundt om i verden. Norge står sterkt her, og vi ser at vi er langt fremme innenfor adapsjon av chatboter og AI generelt, sier Sætre.

På spørsmål om hva avtalen betyr økonomisk for Kindly er svaret fra Sætre kort og greit, «veldig mye». Mer kan han ikke si uten å bryte med betingelsene i kontrakten.

– Vi kan ansatte flere, og satse videre på produkt og nye markeder. Samtidig viser det skalerbarheten i løsning i en forholdsvis ny og voksende bransje som mikromobilitet er, sier han. 

Vois Laura Halonen forteller at valget falt på Kindly blant annet på grunn av chatbotens skalerbarhet. 

Få gratis nyhetsbrev

Abonner på Shifters nyhetsbrev for de siste nyhetene, trendene og analysene.

– Når rytterfellesskapet vårt fortsetter å vokse globalt, tror vi at Kindlys ekspertise vil være til nytte for kundene våre. Ved å tilby umiddelbar støtte med AI chatbot på vanlige spørsmål, vil vi kunne gi assistanse av høyere kvalitet på mer komplekse saker der en menneskelig berøring er nødvendig, sier Halonen.