karriere

Hun blir ny markedsdirektør i Oda

Oda har ansatt Nina Mikaelsen som ny markedsdirektør i Oda Norge.

Nina Mikaelsen er ny markedsdirektør i Oda.
Publisert Sist oppdatert

Mikaelsen kommer fra stillingen som leder for merkevare og markedskommunikasjon i flyselskapet Norwegian.

– Oda er uten tvil en gamechanger i norsk dagligvare, men også i folks liv. Jeg er glad for å ha blitt en del av Oda-laget og ser frem til å bruke min erfaring fra Norwegian til å bidra til Odas vekst og utvikling, sier Nina Mikaelsen.

Få gratis nyhetsbrev

Abonner på Shifters nyhetsbrev for de siste nyhetene, trendene og analysene.

Skal spisse lavprisprofilen

I Oda får Mikaelsen ansvar for vekst og markedsføring, og for å drive arbeidet med å bygge og videreutvikle merkevaren Oda i Norge. 

Oda gikk over til å bli et lavprisselskap i 2021, og Mikaelsen mener at arbeidet med å fortsatt synliggjøre Oda som en lavprisaktør vil være blant hennes viktigste prioriteringer fremover. 

– Kjennskapen til Oda er høy. Jeg tror de aller fleste vet at Oda driver med hjemlevering av matvarer, når de ser en gul Oda-bil. Målet mitt er at enda flere skal vite at Oda også har de laveste prisene. Barnefamiliene trenger ikke velge mellom å spare tid eller å spare penger i dyrtiden. Hos Oda kan de få begge deler, sier Mikaelsen.

Fra en utfordrer til en annen

Mikaelsen har jobbet 10 år i Norwegian, der hun har hatt flere ulike lederroller innen markedsføring og merkevare, både globalt og i Norge. Hun mener erfaringen fra en annen utfordrer og ledende lavprisaktør kommer til å bli viktig i Oda.

– Jeg tror min bakgrunn fra et innovativt selskap i en svært konkurranseutsatt bransje vil komme godt med i denne rollen. Det er mange likheter mellom Norwegian og Oda. De har begge satt ambisiøse mål og utfordret sine respektive markeder ved å tilby god kvalitet til en lav pris. Nå ser jeg fram til å dykke inn en ny bransje og sammen med et fantastisk team overbevise enda flere barnefamilier om å teste Oda, sier Mikaelsen