Nytt om navn

Går fra Schibsted Ventures til Boitano 

Mats Staugaard, som tidligere i år gikk ut av Schibsted Ventures, går nå inn i rollen som venture- og produktutvikler i Boitano. 

Nyansettelser i Boitano
Publisert

Boitano utvider nå laget med en rekke nye profiler innen produktutvikling, design, AI og også venture investeringer. Boitano ønsker å bygge et tverrfaglig team som kan bidra til å skape verdier for både kunder og porteføljeselskaper, skriver selskapet i en pressemelding. 

Mats Staugaard, som tidligere i år gikk ut av Schibsted Ventures, går nå inn i rollen som venture- og produktutvikler. Han vil arbeide med investeringer og teknologidrevet verdiskaping i både startups fra Boitanos portefølje, vekstselskaper og etablerte aktører.

Les også: Boitano-gründer blir ny toppsjef i børsnotert selskap - lover karaoke 

– Skape konkrete resultater

– Jeg brenner for skjæringspunktet mellom teknologi og business, der hvor teknologien møter kunden og skaper konkrete resultater gjennom gode brukeropplevelser, sier Staugaard.

Mats har hele sin karriere arbeidet tett med oppstartsbedrifter. Han startet i Tradedoubler, Spotify-gründernes selskap før Spotify, før han etablerte KickBack som ble solgt til Schibsted. Etter salget gikk veien videre til Schibsted Ventures, hvor han hadde ansvaret for Schibsteds investeringer i selskaper som Tibber, Firi, Dintero og Gire.

– To lærdommer jeg alltid tar med meg videre, er betydningen av raske beslutninger uten byråkrati, og viktigheten av å starte med brukeropplevelsen og jobbe seg bakover mot teknologien, aldri motsatt, sier han.

Han forteller at nmotivasjonen for å velge Boitano handler både om selskapets partnermodell ogmenneskene bak:

– Menneskene er det som alltid gjør forskjellen. Det er veldig mange flinke senior folk i Boitano og jeg tror selskapet har en lys framtid. Som alle andre i startupverden motiveres jeg av «skin in the game» og her leverer Boitano også med en god partnermodell, sier Staugaard.

Selskapet skriver at den nyansatte skal bidra til at Boitano kan fortsette å gjøre spennende investeringer i norske startups og at selskapet kan ta en større del av markedet gjennom å skape kommersiell og teknologisk verdi for kundene.

– Oppstartsbedrifter har vært en viktig del for Boitano helt fra begynnelsen, og med Mats på laget ligger alt til rette for at vi kan posisjonere oss ytterligere innen dette området, sier Janne Kristiansen, CCO i Boitano.

Samtidig som Boitano ansetter Staugaard, utvider de laget med tre til. 

Det er Sofie Staal, fagleder design, Oslo, Sigurd Høystad, produkt og kommersielt og Adrian Langseth, data engineering & AI.