-
Avdelingsleder | DNB Bank ASA
-
Head of People and Culture | Noteless
-
Strategisk rådgiver og prosjektleder - M365 | Frend
-
AI and ML Engineer | NBIM
-
QA Automation Engineer | Emma Systems
-
CTO | Kilter
-
Chief Financial Officer (CFO) | ZTL
-
Country Manager Norge | Noteless
-
Partner/Headhunter | Branchy
-
Senior Product Manager | Bakken & Bæck
nytt om navn
Fotmob henter Amazon-talent før satsing inn mot VM i 2026
Dennis Fageräng blir leder for globalt salg og strategiske partnerskap i Fotmob.

Fotballapp-selskapet i Bergen gir fotballsupportere fortløpende oppdateringer på sine favorittlag og spillere. Selskapet har 20 millioner brukere globalt og sikter mot 200 millioner kroner i omsetning i 2025.
Nå henter selskapet svenske Dennis Fageräng fra techgiganten Amazon. Han skal ikke jobbe ved hovedkontoret i Bergen, men ha base i London.
– Vi styrker nå den kommersielle satsingen internasjonalt før VM i 2026, sier Christer Nordvik, daglig leder og medgründer i Fotmob.
Les også: Konkurrent solgte for nesten to milliarder: – Vi får jevnlig oppkjøpstilbud
Hør også Shifters podcast: Hvordan Christer fra Fotmob bygde en global suksess fra gutterommet
I Amazon har Fageräng jobbet med noen av de største merkevarene i Europa og leder nøkkelkontoer innen digital annonsering. Tidligere har han jobbet med strategiske markedsplaner for Tetra Pak i Sør-Afrika. I Fotmob skal han være med og bygge opp selskapets internasjonale annonsesatsing,
USA og Storbritannia
– Dennis bringer med seg en unik kombinasjon av erfaring fra både digitale annonseløsninger og strategiske partnerskap. Med base i London vil han få en nøkkelrolle i å utvide vår globale kundeportefølje, spesielt mot det britiske og amerikanske markedet, sier Nordvik.
– Jeg er utrolig giret over å begynne i Fotmob. Jeg har selv vært en trofast bruker av appen i mange år, og det føles veldig morsomt å nå kunne bidra til appens videre vekst og suksess, sier Fageräng.
Han forteller at han ønsker å bygge langsiktige og relevante samarbeid mellom merkevarer og det globale fotballpublikummet, på en måte som skaper reell verdi for begge parter.
– Akkurat nå er mye av oppmerksomheten min rettet mot VM 2026, der vi planlegger å presentere virkelig spennende partnerskap, sier Fageräng.
– Føles ekstra meningsfullt
Han har også erfaringer som spiller, gjennom akademifotball som ung, men følger i dag sporten som engasjert supporter.
– Det føles ekstra meningsfullt å kunne kombinere min lidenskap for fotball med mitt profesjonelle arbeidsliv.
– Hva er den viktigste lærdommen du tar med deg fra Amazon?
– Hos Amazon lærte jeg hvor kraftfullt data og struktur kan være for å drive vekst. Jeg fikk erfaring med å lede internasjonale salgsprosjekter på høyt nivå og skape verdi for våre partnere. Den erfaringen tar jeg nå med meg til Fotmob, men i en kontekst som ligger enda nærmere hjertet, sier Fageräng.