fritid

For to år siden vant lærerne pitchekonkurransen i garderoben til det lokale fotballaget - nå er campingappen klar for feriekundene

Gründerne Heidi Uhlgren og Silje Bjelland la læreryrket på hylla og brukte opp sparepengene for å satse på plattformen Campall.

Silje Bjelland og Heidi Uhlgren i Campall
Publisert

Campall.no er en nettplattform som gir campingturister muligheten til å søke etter og booke campingplasser over hele landet, enkelt og greit fra sofaen, eller fra bilsetet.

Tjenesten skal sørge for at du alltid har en plass når du kommer frem, og eliminerer dermed usikkerheten og stresset med å finne en ledig campingplass.

Etter to år med dedikert arbeid og en visjon om å forbedre campingopplevelsen, lanserer Campall.no nå tjenesten. 

Erfaring som brukere

Som gründere, har både Heidi Uhlgren og Silje Bjelland hatt mange campingferier med barn, så de har selv erfart stresset det kan være å kjøre rundt i varmen på leting etter en ledig plass.

– Våre egne erfaringer med utallige «er vi snart fremme?» fra baksetet, og frustrasjonen over å møte fysiske køer kun for å få beskjed om at campingplassen er full, har inspirert oss til å finne en bedre løsning. Det har vært mange netter hvor vi har måttet krisecampe i grøfta eller hos gamle studievenninner, og dette er dessverre virkeligheten for mange campingentusiaster, forteller Bjelland.

– Vi håper at Campall.no kan gjøre campingopplevelsen enklere og mer forutsigbar for alle – både gjester og de som driver campingplassene. Med Campall.no kan du planlegge ferien din uten stress og nyte mer kvalitetstid med familien.

Brukere kan enkelt søke etter campingplasser basert på beliggenhet, fasiliteter og tilgjengelighet, og med oppdateringer i sanntid slipper du å bekymre deg for fulle plasser. Selskapet skal tjene penger ved å ta en cut per transaksjon og lisens. 

Få gratis nyhetsbrev

Abonner på Shifters nyhetsbrev for de siste nyhetene, trendene og analysene.

Vant pitchekonkurranse i garderoben til Sandnes Ulf

Til nå er det investert rundt to millioner kroner i selskapet. 

Gründerne hentet først en million fra venner og familie, deretter vant de den såkalte garderobemillionen i 2023. 

Det er et konsept, utviklet og driftet av Innovation Dock i samarbeid med Super Duper Ventures AS og det lokale fotballaget Sandnes Ulf, hvor 10 selskaper pitcher sine startup-idéer i garderoben til Sandnes Ulf, og vinneren, stemt frem av investorene, får 1 million kroner i investert kapital. 

Camping-damene ble også kåret til beste deltager i Gründerlab i 2022, og i 2023 var de  finalister i Gründeracademy, som arrangeres av TheFactory og SR-Bank.

På sikt ambisjon å skalere til de ferielandene nordmenn liker å feriere i.

Testprosjekt på Skudesnes Camping

Campall.no tilbyr også campingplassene et system for å administrere bestillinger og tilgjengelighet, noe som skal gjøre det lettere for dem å optimalisere sin virksomhet. 

Skudenes Camping på Karmøy er med i testprosjektet gjennom sommeren. 

– Vi gleder oss til at folk begynner å benytte seg av Campall sin plattform. Dette vil gjøre det enklere for våre gjester å planlegge og booke oppholdet sitt, og det vil også gjøre vår drift mer effektiv, sier Svein Einar Reinertsen, daglig leder på Skudenes Camping.