kapital

Engleinvestor Thomas Falck med ny investering i Norge

Gjør et unntak for selvpålagt investeringspause i Norge for startup med Balenciaga på kundelisten. 

Fra høyre: Investor Thomas Falck, CEO Trond Eide og Martin Moe.

Thomas Falck går inn på eiersiden i Visual360.no. Han tar en mindre eierpost etter å ha fulgt selskapet i to år. 

Falck har tidligere varslet at han vil trappe ned investeringsnivået i Norge frem til rammebetingelsene blir bedre og til fordel for USA, men har funnet et case han gjør et unntak for.

Thomas Falck går inn på eiersiden i Visual360.no. Han tar en mindre eierpost etter å ha fulgt selskapet i to år. 

Falck har tidligere varslet at han vil trappe ned investeringsnivået i Norge frem til rammebetingelsene blir bedre og til fordel for USA, men har funnet et case han gjør et unntak for.

Nå vil han engasjere seg aktivt for å bidra til selskapets videre vekst med sin kunnskap.

Visual360 leverer et visuelt beslutningsverktøy basert på 3D-skanning av bygg, anlegg og fasiliteter. Løsnignen skal gi kostnadseffektive digitale tvillinger av bygg, fasiliteter og bydeler, rett i nettleseren. Selskapet fokuserer på å gjøre dokumentasjon og informasjon i større bygg og fasiliteter enklere å finne og administrere ved hjelp av fotorealistiske 3D-modeller. De hjelper også med å visualisere produkter og prosjekter i 3D, inkludert å kunne bytte farger og andre detaljer i virtuelle rom. 

Selskapet var nylig en del av Startuplabs 17. akseleratorprogram.

– Jeg har hatt gleden av å følge Visual360 i over to år – et selskap som har bygget en solid løsning for visuell informasjonsforvaltning. Nå går jeg inn som engleinvestor, og det er med stor tro på både teamet og teknologien, uttaler Falck.

Han trekker spesielt frem hvordan systemet utvikler seg til å bli en plattform som gir innsikt og kontroll i komplekse miljøer, enten det gjelder kraftbransjen, eiendom eller industri. 

Visual360 har allerede sikret seg kunder som designmerket Balenciaga, Equinor og flere kraftselskaper.

Visual360 har til nå finansiert veksten hovedsakelig gjennom vekstgarantilån, men planlegger en kapitalinnhentingsrunde inneværende år. 

Kapitalen skal rettes mot ytterligere vekst i hjemmemarkedet, internasjonal satsing, og oppbygging av en profesjonell salgs- og markedsorganisasjon. 

Selskapet har allerede startet rekrutteringen til salgsteamet og vil også styrke seg på teknisk kompetanse og ledelse.