mat

Askeladden & Co bygger nytt mat-konsept

Startupfabrikken jakter en CEO til et «fast casual»-prosjekt som kan «redefinere en hel kategori i norsk servering». 

Askeladden & Co står allerede bak flere matkonsepter som Burgerheim (i bildet) og pizzakjeden Digg.
Publisert Sist oppdatert

Askeladden & Co planlegger nå et nytt konsept innen «fast casual»-segmentet, avslører en fersk stillingsannonse. 

Startupfabrikken bak selskaper som Blid, Dr.Dropin og Squeeze, vil foreløpig ikke gå i detalj på hva det dreier seg om, men skriver i utlysningen:

«Gjennom høyere produktkvalitet, et tydeligere konsept og bedre kundeopplevelse har nye merkevarer vist at rask mat kan være både enkel, smakfull og gjennomført.»

«Fast casual»-begrepet brukes gjerne om restauranter som kombinerer hurtigservering med høyere kvalitet på mat, konsept og opplevelse - et segment som de siste årene har vokst raskt internasjonalt.

Ønsker å fylle et tomrom

Askeladden & Co beskriver markedet de går inn i som et av de største og mest voksende innen norsk servering, «men uten én aktør som har tatt en moderne, nasjonal posisjon», et tomrom de nå ønsker å fylle. 

Målet skal videre være å bygge et konsept som kombinerer kvalitet, presisjon og skalerbarhet - og som kan «redefinere en hel kategori i norsk servering».

I samme portefølje skilter startupfabrikken i dag med matkjedene Burgerheim og Digg. Lignende konsepter som Munnfull, Kopp og Food Society kom og gikk mellom 2020 og 2022. 

Selskapet søker nå en CEO og medgründer som skal lede den nye satsingen, utviklet i samarbeid med to partnere med «stor passion for konseptet».