-
Demand Generation & Campaign Manager (Scandinavia) | Infrakit
-
Senior Strategic Partnership Manager | DNB
-
CFO | Biosort
-
Utvikler | Blank
-
Forretningsutvikler | NAF
-
Revenue Operations Lead | Unleash
-
Fullstack-utvikler | Medbric AS
-
Arkitekt/TechLead | NKI Kompetanse
-
FullStack Site Reliability Engineer | Vespa.ai
-
Lead Security Software Engineer | Vespa.ai
Alexander Osterwalder: --Det eneste som gir beskyttelse akkurat nå, er en bedre forretningsmodell
Ukens gjest i Shifters podcast er ingen ringere enn Alexander Osterwalder. Mannen bak «Business model canvas», og som er en av verdens fremste tenkere innen innovasjon og forretningsutvikling.
--Hvis du kun konkurrerer på produkter, tjenester og pris, er det mye enklere å bli disruptet. Jeg tror all konkurranse flytter seg vekk fra produkt- og teknologi-konkurranse, fordi det er for vanskelig. Det beveger seg mot noe som gir beskyttelse, sier Osterwalder i podcasten.
Shifter møtte ham under konferansen "Nordic Business Forum" i Oslo i januar,
Osterwalder mener det eneste som gir beskyttelse akkurat nå, er en bedre forretningsmodell.
--Eller hvis vi tenker enda større, som Amazon, en bedre organisasjonsstruktur som lar deg kontinuerlig produsere nye forretningsmodeller. Det er hva jeg kaller de «uovervinnelige selskapene», sier Osterwalder i Shifters podcast.
I denne episoden snakker han om:
*Hvorfor store selskaper sliter med å innovere
*Forskjellen på "execution" og "exploration"
*Hvorfor et godt produkt alene ikke er nok for å overleve
*De syv viktigste spørsmålene du bør stille til din forretningsmodell
*Viktigheten av å feile og å tenke langsiktig
I studio:
Alexander Osterwalder, CEO Strategyzer
Lucas Weledeghebriel, journalist i Shifter.