nytt om navn

AI-sjefen til Amazons skytjeneste slutter seg til Iris.ai 

Steven K Fung skal lede markedsutvidelse for det norske AI-håpet.

Teamet i Iris.ai en helt vanlig dag på jobben.
Publisert

AI-selskapet Iris.ai omdanner ustrukturert og spredt data til innsikt for å fremme innovasjon og kunnskapsbasert produktutvikling. 

Nå har de utnevnt Steven K Fung som selskapets nye Chief Revenue Officer (CRO). 

Med det går selskapet inn i en ny og dristig vekstfase med lanseringen av enterprise-løsningen Neuralith, samtidig som videreutviklingen av R&D-plattformen RSpace fortsetter.

Fung har over 20 års global erfaring innen kunstig intelligens, go-to-market-strategi og forretningstransformasjon. 

Nylig ledet han AI- og maskinlæringsvirksomheten i AWS for segmentene bedriftsprogramvare og oppstartsbedrifter i Storbritannia og Irland, hvor han oppnådde en vekst på over 200 prosent på bare to år og hjalp organisasjoner med å ta i bruk generativ AI i stor skala. 

Han har hatt lederroller hos Microsoft, AWS, Blackstone samt i ledende konsulent- og private equity-selskaper, hvor han konsekvent stod i spissen for tidobling av vekst og ledet organisasjoner gjennom digitale transformasjoner med høy innvirkning.

– Vi er utrolig glade for at vi nå går inn i en periode med reell, fokusert vekst – og det å få Steven med på laget som Chief Revenue Officer er en viktig milepæl på den reisen,» sier Anita Schjøll Abildgaard, CEO og medgründer i Iris.ai. 

– Det å ha en person av hans kaliber som tror på det vi bygger, er et sterkt bevis på både hvor langt vi har kommet og styrken i teknologien vi har utviklet. Med Steven og resten av det kommersielle teamet på plass, er vi klare til å realisere vår visjon på et helt nytt nivå.

Fung skal lede selskapets globale kommersielle strategi, jobbe tett med produkt- og lederteamene for å posisjonere Iris.ai som den foretrukne AI-motoren for bedrifters egen kunnskap. 

Steven K Fung

Endeløs eksperimentering

– I denne nye AI-æraen har jeg sett altfor mange virksomheter bli sittende fast i endeløs eksperimentering, ute av stand til å drive reell forretningsverdi,» sier Steven K Fung selv. 

– Det som driver meg, er å skape meningsfull bransjeendring og gi folk mulighet til å løse dype problemer, omdanne dristige ideer til transformative AI-produkter – og det er akkurat det Iris.ai muliggjør. Med en SaaS-plattform som bryter gjennom fragmentert data og compliance-utfordringer, akselererer Iris.ai reisen fra konsept til skalerbar, enterprise grade AI. Jeg gleder meg til å tre inn i denne avgjørende fasen og bidra til å lede neste bølge av AI-innovasjon og markedspenetrasjon.

Produktlansering

Senest lanserte Neuralith skal være en sikker og skalerbar AI-motor som løser langvarige utfordringer i bedriftsmarkedet: spredt data, compliance-utfordringer, og AI-initiativer som ikke klarer å skalere. 

Ifølge en melding fra selskapet skjer dette ved å kombinere avansert agentdrevet retrieval-augmented generation (RAG-as-a-Service), et bransjeførste LLM-evalueringsrammeverk. I kombinasjon med sikkerhet i «enterprise-grade» skal dette gjøre mulig at organisasjoner kan omdanne silo-basert informasjon til skalerbare AI-produkter som akselererer utvikling, gir målbar avkastning og fremtidssikrer innovasjonen.