krypto

Coinbase er en av de største krypto plattformene globalt og er notert på Nasdaq i New York

Superbowl-boost for kryptobørser

Coinbase, Etoro og FTX kostet på seg kreative reklamefilmer under årets Superbowl. Nye tall viser at det kan ha vært en genistrek.

Publisert Sist oppdatert

Superbowl natt til mandag 14. februar norsk tid er blant de største begivenhetene på amerikansk TV. For mange amerikanere er reklamepausen like viktig - om ikke viktigere- enn selve finalekampen i amerikansk fotball.

Coindesk, Etoro og FTX brukte anledningen til å minne de over 112 millioner seerne at kryptovaluta fortsatt er rundt, tross frykten for en «såkalt kryptovinter».

Det har ifølge app-analyseselskapet Sensor Tower gitt god uttelling, melder Techcrunch.

Coinbase's virale reklame, som var en QR-kode som hoppet frem og tilbake på svart bakgrunn, gjort at antallet nedlastninger av Coinbase-appen økte med 309 prosent samme dag. Økningen dagen etter var på 286 prosent.

Etoro så tallene øke 132 prosent samme dag som reklamen ble sent og 82 prosent dagen etter. FTX 130 prosent på dag 1 og 81 prosent på dag to.