netthandel

Bring Ventures investerer i svensk startup som skal redde netthandelen fra «retur-døden»

Easycom har forsket på hva som gir en god opplevelse når man returnerer varer.

En pakke blir levert av Posten. Blir den returnert også?
Publisert

Retur av varer har alltid vært en av netthandelens største utfordringer.

Det som allerede er svært tynne marginer kan fordufte fullstendig når kundene som har vendt seg til å kunne sende varer i retur uten å betale for det, faktisk bestiller varer i flere størrelser for sikkerhetsskyld, og så returnerer det som ikke passer.

Easy come, easy go

Det svenske SaaS-selskapet Easycom har som mål å gjøre noe med saken ved å gjøre det enklere og forhåpentligvis billigere for butikkene å hente returvarer.

Nå har selskapet fått inn 20 millioner kroner i en runde hvor norske Posten via Bring Ventures tok det tyngste løftet.

Det skriver Breakit.

Startupen økte omsetningen fra 2,6 til 7,8 millioner kroner i 2021.

En av gründerne, Peter Hietala, sier en i en pressemelding at plattformen deres er basert på forskning om hvordan en «optimert og individtilpasset returprosess» øker kundelojalitet, mersalg og kundeverdi.

Bring Ventures er blant annet investert i Tise, Two, Wanda og Kavall fra tidligere.

Samtidig styrker Posten satsingen på netthandel

Tidligere denne måneden ble det klart at Bring har inngått et samarbeid med 24Nettbutikk om å tilby Postens løsning innen lager- og logistikk for å hjelpe til med en enklere drift.

«Shelfless» er Brings helhetsløsning for nettbutikker som tar hånd om hele logistikkjeden. Alt fra varemottak, plukking, pakking, sending og retur vil nettbutikken ha full kontroll på via kundeportalen.

Kundene til både 24Nettbutikk og Shelfless vil dermed få muligheten til å få skreddersydde løsninger innen både nettbutikk og nå også lager- og logistikkløsninger.

Få gratis nyhetsbrev

Abonner på Shifters nyhetsbrev for de siste nyhetene, trendene og analysene.

Ja, takk!