Henriette Bendiksen starter i Up Norway. Foto: Up Norway

Tar turen fra internasjonal reisegigant til norsk oppstart

Publisert Sist oppdatert

Etter over fem år hos Booking.com begynner Henriette Bendiksen hos det raskt voksende oppstartsselskapet Up Norway til gründer Torunn Tronsvang.  

Ryktene gikk om en dame på Vestlandet som rekrutterte alle småhotellene til Booking.com. Litt irritert og litt nysgjerrig bestemte daglig leder i Up Norway Torunn Tronsvang seg for å finne ut hvem dette var.

-- Via en informant fikk jeg navnet til Henriette, og siden har jeg klart å overbevise henne om å komme over til ”den gode siden”. Vi har ambisjoner om å løfte fram de lokale kvalitetsopplevelsene i Norge, samt gi internasjonale reisende muligheten for en helt ny digital kundereise. Da trenger vi Henriette sin kompetanse, og ideer om hvordan vi skal få samlet kreftene i et fragmentert norsk reiseliv. Her har vi en plan, sier Tronsvang i en pressemelding.

Henriette Bendiksen kommer fra Booking.com, er utdannet innen reiseliv og relasjonsledelse og har også bakgrunn fra hotellbransjen. Hun mener hoppet fra en global reiselivsgigant til et lite oppstartsselskap som vil jobbe for å holde verdiskapingen i Norge, er svært spennende.

-- Jeg gleder meg til å jobbe for at internasjonalt reisende skal få oppleve de unike kvalitetsopplevelsene vi har å by på i Norge. Jeg har erfaring fra et globalt firma og vil ta med meg kunnskap og lærdom derfra for hvordan vi kan digitalisere kundeopplevelsen og våre samarbeidspartnere.  Det blir svært viktig å få med seg lokalt reiseliv på hva vi forsøker å få til. Up Norway ønsker bærekraft og kvalitet, og da blir det viktig å matche riktig reisende med riktig tilbydere. Begge skal være fornøyde etter endt opphold, sier Bendiksen i pressemeldingen.

Fakta om Up Norway

Up Norway er et nytt reiselivskonsept som ønsker å endre reiselivsbransjen i Norge. Ideen er å gi det enorme markedet av reisende fra Kina, USA, Tyskland og UK en enkel måte å velge kvalitetsopplevelser i Norge. Reisende legger inn sine spesielle preferanser på nett – mat, sykling, løping, laksefiske, padling, dykking – og ut får man et sett unike pakkeopplevelser fra norske kvalitetsleverandører som kan bookes digitalt. Selskapet ble startet av gründer Torunn Tronsvang i 2016 og vokser raskt.