-
QA Automation Engineer | Emma Systems
-
CTO | Kilter
-
Chief Financial Officer (CFO) | ZTL
-
Country Manager Norge | Noteless
-
Partner/Headhunter | Branchy
-
Senior Product Manager | Bakken & Bæck
-
Finance Manager (vikariat) | StartupLab
-
Data Engineer | Klaveness Digital
-
Medeiere* | Boitano AS
-
VP Marketing | Glint Solar
Gründer
Seriegründer Heidi Frost Eriksen har bokstavelig talt gått under jorden for å starte sitt neste selskap
Frost Eriksen har startet selskapet WinterLeap sammen med medgründer Cornelis Arnoldussen.

Heidi Frost Eriksen er en av de mest profilerte seriegründerne i oppstartsmiljøet i Norge. Hun er kjent fra blant andre selskaper som Huddly og Greps.
I mars kom nyheten om at hun forlot sitt eget selskap Simli. Selskapet utviklet en VR-basert treningsplattform som fungerte som eksponeringsterapi for personer med sosial angst.
Nå deler Frost Eriksen at hun er i gang med et nytt selskap.
Mange gründere går gjerne billedlig sett under jorden i starten av nye prosjekter, mens Frost Eriksen faktisk har gått ned i jorden.
– Etter år med kameraer, AI og maskinvare, har jeg gått under jorden. Bokstavelig talt. Jeg bygger WinterLeap sammen med min dyktige medgründer Cornelis Arnoldussen, skriver Frost Eriksen i et innlegg på LinkedIn.
Hun forteller at WinterLeap hjelper bønder med å fjerne ødeleggende skadedyr og ugress.
– Vi gjør det om vinteren, når konvensjonelle behandlinger er inaktive. Vår patenterte teknologi bruker mikrobølgepresisjon, og etter tre vintre med feltforsøk har vi sett opptil 80 prosent effektivitet. Det er dyp teknologi for dype jordproblemer, uttaler Frost Eriksen.
Hun forteller også at hun skal delta på Arendalsuka og der vil fortelle om hva den nye teknologien betyr for klima, matsikkerhet og bygging av global agritech fra Norge.
På siden egen LinkedIn-side forteller Frost Eriksen at hun har hatt mange roller i vekstfasen av oppstartsselskaper, fra å skaffe kapital og håndtere investorkontakt, til å drive salg og bygge team.
– Min styrke er å omgjøre markedsmuligheter til inntektsvekst – enten det er å treffe produkt-markedstilpasning, drive global salgseksponering, eller lage go-to-market strategier som faktisk fungerer.