BANK OG FINANS

Samler merkevarebygging av DNB og Sbanken 

Sbankens tidligere markedsjef Hanne Krum får ny rolle i DNBs divisjon for merkevare, marked og salg.

Hanne Krum, fagleder marketingstrategi - mulitbrand og Aina Lemoen Lunde, divisjonsdirektør, Konsern Merkevare, Marked og Salg i DNB
Publisert

DNB slår sammen markedsavdelningene og merkevarebyggingen etter overtakelsen av Sbanken. Det innebærer at Sbankens Hanne Krum får nye arbeidsoppgaver.

Hun kom inn som markedssjef i Sbanken høsten 2021, og har frem til nå hatt ansvar for  merkevare, markedsføring og eksternkommunikasjon i Sbanken.

Ny tittel

Nå blir hun i stedet Fagleder Marketingstrategi – Multibrand. Krum går også inn i ledergruppen til DNB-divsjonen Konsern Merkevare, Marked og Salg

- Jeg gleder meg veldig til å gyve løs på ny rolle og nye utfordringer, som en del av DNBs ekstremt kompetente markedsmiljø. Å få lov til å jobbe videre både med Sbanken-merkevaren som både kundene og jeg er oppriktig glad i, i samspillet med Norges største og best kjente merkevare innenfor bank, er faglig sett noe av det mest spennende jeg kan tenke meg, sier Krum i en pressemelding.

I den nye rollen får Krum ansvaret for å styrke samspillet mellom DNBs merkevarer og konsepter, samt utvikle multibrand som et viktig fagfelt i DNB. Hun blir også en sentral sparringspartner på sitt fagfelt for divisjonens ledergruppe.

Har imponert

- Jeg er glad for at Hanne nå blir en del av ledergruppen i divisjonen. Vi har jobbet tett sammen gjennom fusjonen mellom Sbanken og DNB, og Hanne imponerte meg fra dag én i samarbeidet med bunnsolid kompetanse, ekstremt kundefokus og en unik evne til å møte enhver utfordring med kombinasjonen av stoisk ro og energi, struktur og målbevissthet. Jeg ser frem til at enda flere i DNB får ta del i Hannes multibrand-kompetanse fremover, sier divisjonsdirektør for Konsern Merkevare, Marked og Salg, Aina Lemoen Lunde i meldingen.

Abonner på nyhetsbrevet FinShift

Abonner på nyhetsbrevet FinShift

Hold deg oppdatert på det siste og viktigste om fremtiden innen bank- og finansbransjen