-
Engineering Manager | Handelsbanken
-
Erfaren mobilapp-utvikler | Handelsbanken
-
Fullstack-utvikler | Norad
-
Lead Data Engineer | Norad
-
Product Owner Investeringskjerne - Bergen/Oslo | DNB
-
Innovation-to-Market Specialist | Highsoft
-
Product Owner | DNB
-
Data Engineer, Data Core team | NBIM
-
Demand Generation & Campaign Manager (Scandinavia) | Infrakit
-
Utvikler | Blank
Facebook og Snapchat sliter i Norge
Den daglige bruken av Facebook og Snapchat blant nordmenn går ned. Samtidig øker den daglige bruken av Instagram.
Sosiale medier er fremdeles svært populære blant nordmenn. I andre kvartal i år hadde 83 prosent av befolkningen over 18 år profil på Facebook, 63 prosent hadde profil på Snapchat og 54 prosent hadde profil på Instagram.
Det viser en undersøkelse fra Ipsos.
I andre kvartal gikk likevel den daglige bruken av Facebook og Snapchat ned. I perioden brukte 83 prosent Facebook daglig, noe som er den laveste daglige bruken i andre kvartal siden 2015. For Snapchat var den daglige bruken 71 prosent, som er det laveste i andre kvartal siden 2016.
Instagram opplever på sin side en økning i den daglige bruken. 61 prosent av de norske brukerne var innom Instagram daglig fra april til juni, som er den høyeste daglige bruken Ipsos har registrert noen gang.
(©NTB)