Papirfly

Etter 16 år «våknet» kundene til IT-selskapet Papirfly

Publisert Sist oppdatert

Nå vil den norske reklame-programvaren vokse internasjonalt. 

Papirfly tilbyr en markedsføringsportal - en helhetlig programvareløsning som gjør det mulig å for kjeder å produsere markedsmateriell i alle kanaler.

– Ideen i Papirfly er, og var, å digitalisere mye av det ar arbeidet i et reklamebyrå som gjøres manuelt, sier Per Oldeide, gründer og største eier i Papirfly til Finansavisen.

I Skandinavia står blant annet Elkjøp, REMA 1000 og Scandic på kundelisten, men blant samlingen av verdens 1.000 største selskaper, ramser Finansavisen også opp Rolls Royce, Pfizer, Novo Nordisk og BP.

– Produktet vårt sto ferdig i 2002. Problemet var at markedet ikke var modent for det. Konseptet er nøyaktig det samme i dag, men nå våkner kundene, Oldeide til Finansavisen.

I fjor økte omsetningen med 21,3 prosent - og selskapet etablert i 2002, har filialer i Storbritannia og Danmark, men planen er å vokse ut fra dagens kontorer, skriver Finansavisen.