-
Product Owner | DNB
-
Data Engineer, Data Core team | NBIM
-
Demand Generation & Campaign Manager (Scandinavia) | Infrakit
-
CFO | Biosort
-
Utvikler | Blank
-
Revenue Operations Lead | Unleash
-
Arkitekt/TechLead | NKI Kompetanse
-
FullStack Site Reliability Engineer | Vespa.ai
-
Lead Security Software Engineer | Vespa.ai
-
Principal Software Engineer, AI | Bislab
nytt om navn
Vant helsepris – nå henter Induvita kommersiell direktør for internasjonal vekst
Bodø-selskapet Induvita, som nylig ble kåret til Årets helsegründer, trapper opp satsingen mot utlandet. Nå har de hentet Katrine Mevatne som ny kommersiell direktør (CCO) for å lede arbeidet.
Medtech-selskapet Induvita fra Bodø henter Katrine Mevatne som ny kommersiell direktør (CCO) for å styrke selskapets internasjonale vekst.
Ansettelsen kommer kort tid etter at selskapet vant prisen Årets helsegründer under Helseteknologikonferansen 2025.
Mevatne kommer fra stillingen som leder og strategisk kommunikasjonsrådgiver i Deadline, og har bakgrunn fra strategisk markedsføring og rådgivning for oppstartsbedrifter.
– Jeg ser frem til å bidra til lanseringen og markedsføringen av Induvitas produkter, og til å forbedre kvinners opplevelse av gynekologiske undersøkelser og fødsel, sier Mevatne i en kommentar.
Nytt produkt på vei
Induvita utvikler simulatorer for trening i gynekologiske undersøkelser og fødselshjelp, og melder om økende interesse fra utlandet.
– Vi ser stor etterspørsel fra utlandet, og får tydelige signaler om at markedspotensialet er betydelig, sier daglig leder og gründer Hege Hansen.
Selskapet jobber nå mot CE-godkjenning og lansering våren 2026 for sitt neste produkt, Vega vaginalspekulum. Ifølge gründeren er dette et verktøy som knapt har endret seg siden 1800-tallet.
– Det er på høy tid at pasientkomfort og helsepersonellets arbeidsforhold får mer oppmerksomhet, sier Hansen.
Stiller ut på tysk messe
Som et ledd i den kommersielle satsingen, deltar Induvita i november på Medica 2025 i Düsseldorf, verdens største messe for medisinsk utstyr. Der skal det nye spekulumet vises frem fysisk for første gang.
– Vi har investert i en stor stand for å demonstrere produktene og møte potensielle kjøpere. Det blir spennende å se hvordan markedet reagerer, sier Hansen.