-
Principal Software Engineer, AI | Bislab
-
Product Manager, Self-Service Growth | Unleash
-
Senior Technical Project Manager | Nofence
-
Marketing Manager | Auk
-
Growth Specialist | Noteless
-
Digital Innovation Consultant | BAHR
-
Head of People and Culture | Noteless
-
Strategisk rådgiver og prosjektleder - M365 | Frend
-
QA Automation Engineer | Emma Systems
-
CTO | Kilter
Mat
Svensk matvare-startup vil utfordre matgigantene
Markedsplass henter ni millioner svenske kroner fra 870 personer.

Det Skåne-baserte selskapet Mylla har hentet inn nesten 9 millioner svenske kroner gjennom crowdfunding, melder Breakit.
Over 870 personer deltok i finansieringsrunden og ble deleiere i selskapet. Planen var opprinnelig å samle inn 8 millioner kroner, men runden ble overtegnet.
Mylla har utviklet en digital markedsplass hvor matprodusenter kan selge varene sine direkte til forbrukere. Målet er å gjøre veien fra produsent til kunde kortere og skape et alternativ til de store matgigantene.
I Norge har plattformen til oppstartsselskapet Dagens gjort noe lignende - selskapet kobler matprodusenter med lokale butikker og restauranter.
Bygde egen crowdfunding-plattform
– Vi valgte å ikke bruke noen ekstern crowdfunding-plattform, men bygde en egen løsning og henvendte oss direkte til vårt community, sier grunnlegger og administrerende direktør Jens Thulin i Mylla til avisen.
Han mener at den overtegnede runden viser styrken i deres modell og at de har stor tillit i markedet.
Selskapet slo gjennom i 2023 da grunnleggeren presenterte konseptet i det svenske TV-programmet Draknästet. I fjor hadde Mylla en nettoomsetning på 11,2 millioner svenske kroner, men et driftsresultat på minus 6 millioner kroner.
Dette er andre gang på litt over ett år at selskapet henter kapital. I 2023 tok de inn 7 millioner svenske kroner.