markedsføring

Startup skal sponse Hopplandslaget

Profrakt har inngått en samarbeidsavtale med Norges Skiforbund – Hopp, og blir ny partner for Hopplandslaget.

Leder for Hopplandslaget Jan-Erik Aalbu og Stian Opsalhagen i Profrakt.
Publisert

Profrakt leverer fraktløsninger og automatisering av backend for norske nettbutikker og forhandlere. Siden etableringen i 2021 har selskapet vokst kraftig, og har nå ambisjoner om internasjonal ekspansjon.

– Vi har hatt solid vekst i det norske markedet siden oppstarten, og bygger nå videre – både nasjonalt og internasjonalt. Hoppsporten har et sterkt fotfeste i Norge, samtidig som den er en stor internasjonal sport. Derfor passer dette samarbeidet veldig godt for oss akkurat nå, sier Stian Opsalhagen, kommersiell leder i Profrakt.

Samarbeidet handler også om det interne for selskapet.

– Med et vinter-OL på trappene gir dette noe vi kan glede oss over sammen, og det skaper stolthet blant folkene våre. Nå gleder vi oss til å heie på både herre- og damelaget i februar, sier Opsalhagen.

Viktig for hoppsporten

– Hopplandslaget ble jo tatt for å endre på hoppdraktene. Hvilke tanker har dere gjort dere om det? 

– Organisasjonen har tatt ansvar, gjort de nødvendige grepene, og lagt saken bak seg. Nå ser vi fremover mot OL i Italia og alt det spennende som kommer. Norsk hoppsport har stort potensial, og vi vil være med å støtte den veien videre, sier Opsalhagen.

Hopplandslaget har det siste året jobbet for å bygge en mer solid økonomi. 

– At Profrakt kommer inn som partner er stort for oss. Vi har bygget opp økonomien steg for steg, og med Profrakt på laget tar vi nye skritt mot målet om å være verdens beste hoppnasjon – på både kvinne- og herresiden, sier hoppsjef Jan-Erik Aalbu.

Er det noen i teamet som selv har drevet med hopp? 

– Vi er først og fremst en entusiastisk heiagjeng! Mange av oss har fulgt hopp som tilskuere og supportere gjennom årene, og nå får vi muligheten til å være med på laget på en helt annen måte. Det er vi veldig stolte av, avslutter Opsalhagen.