Resultat

Selger til Netflix og Formel 1: Omsetning opp femti prosent for live-selskap

Appear økte omsetningen med nesten 50 prosent i fjor.

Thomas Bostrøm Jørgensen er administrerende direktør i Appear.
Publisert Sist oppdatert

Teknologiseslakpet Appear kan vise til gode tall for 2024. Omsetningen økte til 606 millioner kroner, opp fra 418 millioner året før, skriver selskapet i en pressemelding.

Driftsresultatet ble mer enn doblet fra 33 til 73 millioner kroner.

– 2024 ble nok et år med fortsatt sterk vekst, mange nye kunder og økt etterspørsel fra våre eksisterende kunder, sier administrerende direktør Thomas Bostrøm Jørgensen.

Appear ble etablert i 2004 av 11 tidligere Tandberg-ansatte. 

Appear leverer teknologi for live-produksjon og har flere store internasjonale kunder, blant andre Netflix, Amazon, Google, NBC og Formel 1.

Selskapet leverte blant annet tv-bilder fra OL i Paris i fjor - ut til millioner av seere. 

Selskapet merker at det er økt interesse rundt live-innhold for TV.

– Når folk over hele verden skal se eliteutøvere konkurrere på den globale scenen, eller skal kjenne intensiteten i en sportsbegivenhet hvor mye står på spill, er det Appear som henter og prosesserer innhold i verdensklasse, sier Bostrøm Jørgensen.

Appear har tidligere signalisert at de vurderer å gå på børs for å sikre videre vekst. 

– Hva tenker dere rundt børsnotering nå? 

– Vi evaluerer kontinuerlig ulike kapitalmarkedstransaksjoner, inklusive en børsnotering. Vi har ikke et spesifikt tidsvindu, men følger markedene tett. Alle muligheter er åpne når markedene tillater det, sier Bostrøm Jørgensen. 

Han deler planene for i år: 

– Vår ambisjon er å bli det raskest voksende og mest lønnsomme selskapet innen live produksjonsteknologi. Vi tror på et godt 2025 og har allerede sikret flere av verdens ledende selskaper på kundelisten, sier Bostrøm Jørgensen.