-
Finance Manager (vikariat) | StartupLab
-
Data Engineer | Klaveness Digital
-
Medeiere* | Boitano AS
-
Chief Operating Officer (COO) | ROEST
-
CEO | Kontur AS
-
VP Marketing | Glint Solar
-
Ingeniører innen kontroll, elektronikk og datasyn | Munin
-
Senior Developer | Klaveness Digital
-
Integration Engineer | MIMIRO
-
AI Engineer | Noteless

Pangstart for Klarnas sparekonto
Kundene strømmer til fintech-kjempens «tradisjonelle» produkter.
I løpet av én måned har svenske Klarna fått 20.000 kunder til sin sparekonto, som er det seneste i en serie av mer tradisjonelle bankprodukter fra selskapet. Fra før benytter nær 250.000 kunder selskapets fysiske betalingskort.
Det skriver DI Digital.
Det er ingen hemmelighet at den svenske fintech-kjempen ønsker å bli en bank, noe de også fikk konsesjon til i 2017.
– Vi kommer helt sikkert til å konkurrere med storbankene, sier produktsjef David Fock til den svenske avisen, men understreker at han ikke er spesielt interessert i hva de store gjør.
Klarna har imidlertid ikke lagt ned en stor markedsføringsinnsats på dette området, annet enn å informere eksisterende kunder og de nye mulighetene.
Samtidig har de lovet å gi kundene Sveriges beste rente på sparekonto, opptil 1,61 prosent ved binding på to år.
I fjor gikk selskapet med rekordunderskudd.