-
Demand Generation & Campaign Manager (Scandinavia) | Infrakit
-
Senior Strategic Partnership Manager | DNB
-
CEO | Norway Health Tech
-
CFO | Biosort
-
Frontend Developer | Pareto Securities
-
Startup Manager | Framdrift Innovasjon AS
-
Head of Community | Framdrift Innovasjon AS
-
Utvikler | Blank
-
Forretningsutvikler | NAF
-
Revenue Operations Lead | Unleash
kvartalstall
Otovo-resultat: – Tar markedsandeler i et europeisk marked som har slitt
Det norske solcelle-selskapet melder om 22 prosent vekst i inntektene i andre kvartal.
Inntektene til norske Otovo økte til 152 millioner kroner i andre kvartal, en oppgang på 22 prosent fra forrige kvartal, melder selskapet i en børsmelding.
Ordreinngangen økte samtidig med 15 prosent til 178 millione kroner, og selskapet fikk ni prosent flere kunder sammenlignet med første kvartal.
– Vi er oppglødd over vår fortsatte vekst i salget. Otovo tar markedsandeler i et europeisk marked som har slitt. Nå tror vi at vi leder veien i markedets innhenting, uttaler administrerende direktør Andreas Thorsheim i en kommentar.
Selskapet har også klart å kutte personalkostnadene med hele 39 prosent sammenlignet med samme periode i fjor.
Solcelleselskapet har det siste året gjennomført et kostnadsreduksjonsprogram med planer om å redusere selskapets kostnader med mellom 200 og 225 millioner kroner per år.