MARKEDSFØRING

Obos valgte norsk plattform til medlemsprogram

– Veldig stort for oss, sier Oculos-sjef Toralf Waaktaar-Slokvik. 

Magnus Nord Eidene, Technical Project Manager i Oculos, Kristin Møllerplass, Business Development Manager i Obos, Clarisse Aase Ovrum Fossum, Direktør for medlemsvirksomhet i Obos, og Kristian Marthinsen, Nordic Head of Business Development i Oculos.
Publisert Sist oppdatert

Etter en lang og krevende anbudsprosess med store internasjonale aktører, står teknologiselskapet Oculos igjen som vinner av å bistå Obos med videreutviklingen av deres medlemsprogram, skriver partene i en pressemelding.

– Det at en av Norges største merkevarer velger Oculos og vår nye lojalitetsplattform Trigg Loyalty er veldig stort for oss, sier Toralf Waaktaar-Slokvik, administrerende direktør i Oculos.

Obos er Norges største boligbyggelag med over 600 000 medlemmer. Grunnen til at valget falt på Oculos og Trigg Loyalty, er at teknologien støtter Obos sine ambisjoner, samtidig som det er klare fordeler med at Trigg Loyalty er utviklet i Norge.

– Obos er en medlemsorganisasjon noe som betyr at våre investeringer og utvikling skal komme medlemmene til gode. Ved å implementere ny teknologi vil vi løfte verdien av et Obos-medlemskap for det enkelte medlemmet, sier Clarisse Aase Ovrum Fossum, direktør for medlemsvirksomhet i Obos.

Trigg Loyalty vil konkret løse behovet for en lojalitetsplattform som kan tilgjengeliggjøre medlemsfordeler fra de ulike partnerne Obos har - og lett administrere disse avtalene. 

Løsningen vil også inkludere teknologi fra det norske selskapet X-Receipts for digitale kvitteringer og gjenkjenning av betalingskort.

– Vi ser hvor viktig det er for bedrifter å gå fra en tradisjonell kundeklubb som bare gir rabatter, til et mer kundesentrisk lojalitetsprogram som gir fordeler og produkter basert på det som passer best for kunden, sier Waaktaar-Slokvik.

(Saken er laget med kunstig intelligens og kvalitetssikret av Shifters journalister.)