Netthandel

Norsk nettbutikk-plattform skal ta opp kampen med utenlandske giganter

24Nettbutikk lanserer 24Next for å utfordre Shopify og WooCommerce.

Robert Zwarg i 24Nettbutikk.
Publisert

Norske nettbutikkeiere har lenge vært avhengige av utenlandske løsninger som Shopify og WooCommerce. Nå lanserer 24Nettbutikk en helt ny e-handelsplattform som skal gi nordmenn et reelt alternativ, skriver selskapet i en pressemelding. 

24Next ble lansert denne uken og er utviklet i Norge for det norske markedet. Plattformen kommer med ferdig integrerte betalingsløsninger som Vipps og Klarna, samt fraktavtaler med Bring, PostNord og HeltHjem.

– Vi har bygget en plattform som er rigget både for gründere som skal starte sin første butikk og for etablerte aktører som ønsker å vokse videre, sier Robert Zwarg, gründer av 24Nettbutikk.

Han mener norske butikkeiere ikke lenger trenger å velge utenlandske løsninger.

– Vi opplever at mange som velger internasjonale plattformer er avhengige av eksterne byråer for å komme i gang med netthandel, sier Zwarg.

Med 24Next har selskapet laget det de kaller en «plug-and-play-løsning» som gjør det enkelt å starte nettbutikk uten unødvendig kompleksitet.

24Nettbutikk ble etablert i 2008 og har i dag over 1000 aktive butikker.