-
Chief Operating Officer (COO) | ROEST
-
CEO | Kontur AS
-
VP Marketing | Glint Solar
-
Ingeniører innen kontroll, elektronikk og datasyn | Munin
-
Senior Developer | Klaveness Digital
-
Integration Engineer | MIMIRO
-
Utvikler | Nettbil
-
AI Engineer | Noteless
-
Customer Success & Content Coordinator | Wrepit
-
Senior Software Engineer | Wrepit

Netflix får flere abonnenter, men spår tregere vekst
Strømmetjenesten Netflix sier flere millioner tegnet abonnement verden over i forrige kvartal, men venter seg hardere konkurranse om seerne framover.
Netflix skrur derfor ned forventningene for første del av 2020.
Den globale strømmegiganten overgikk likevel forventningene for fjerde kvartal i 2019 med en fortjeneste på 587 millioner dollar, nær 5,3 milliarder norske kroner. Det er en inntektsvekst på 31 prosent fra i fjor og bringer den samlede omsetningen til 5,5 milliarder dollar i fjor.
Suksesseriene «Stranger Things», «The Crown» og «The Witcher» bidro til at Netflix fikk 8,8 millioner nye abonnenter i fjor, og selskapet har nå til sammen 167 millioner betalende kunder. Veksten er likevel svakere enn ventet i Nord-Amerika.
Resultatet fikk Netflix-aksjen til å falle i etterhandelen på New York-børsen, før den steg med 2,2 prosent.
Netflix sier forventningen i første kvartal i år ligger på sju millioner nye abonnenter. Årsaken er prisvekst og sterkere konkurranse globalt.
– Vi prøver å være forsiktige og tenke på hvordan det påvirker virksomheten, sier økonomisjef Spence Neumann.