Konsernsjef i Schibsted, Kristin Skogen Lund.

Mer hjemlevering sørget for sterk vekst for Schibsted Vekst

Ny rekord for de nye leveringstjenestene.

Publisert Sist oppdatert

Etter et rekordsterkt fjerde kvartal, økte omsetningen på vekstområdet til Schibsted med 21 prosent i fjor - til 2,6 milliarder kroner. Det omfatter startup-investeringene til mediekonsernet, samt tjenester som Prisjakt, MittAnbud og distribusjonsselskapene - blant annet.

Godt hjulpet av økt netthandel under pandemien, hadde særlig sistnevnte, ved leveringstjenestene som sorteres under «Distribution New Business», et godt år. Dette omfatter Helthjem, Morgenlevering, Zoopit og Svosj. Disse leverte en omsetningsvekst på hele 139 prosent i fjerde kvartal sammenlignet med samme periode året før, ifølge kvartalsrapporten.

Den tradisjonelle avisdistribusjonen leverte mer beskjeden vekst, og totalt økte omsetningen på feltet med 36 prosent i fjerde kvartal, til 484 millioner kroner. Totalt økte omsetningen på distribusjonsområdet med 26 prosent i fjor, til 1,57 milliarder kroner.

Samtidig dro reklamebaserte Let’s Deal utviklingen litt tilbake, opplyser selskapet i kvartalsrapporten.