Klarna kjøper og legger ned Schibsted-selskap

Under et år etter at mediegiganten gikk inn, legges tjenesten ned.

Publisert

For å utvikle flere funksjoner, har Klarna i dag kunngjort at de anskaffer den svenske prispressetjenesten Woilà. Det melder Di Digital. I forbindelse med oppkjøpet velger de også å legge ned Woilàs app for i stedet å kunne utvikle flere av sine egne tjenester innen Klarna.

På begynnelsen av året tok Woilà inn 30 millioner svenske kroner fra blant annet mediegiganten Schibsted.

COO for Schibsted, Peter Grytterheim sier til nettstedet at tiden som eiere var over raskere enn planlagt.

– Det har gått veldig raskt, raskere enn vi hadde forestilt oss. Det er ingen hemmelighet at Schibsted ikke har en exit som strategi, men vi investerer vanligvis i å skalere selskaper på lang sikt, sier han.

Woilàs egen tjeneste var å håndtere butikkens tilbud om å redusere prisen hvis kunden kunne finne et produkt billigere andre steder, noe som var sant selv etter at kjøpet ble gjort. Da selskapet samlet inn penger tidligere i år, ble de verdsatt til 152 millioner svenske kroner.