-
Product Manager, Self-Service Growth | Unleash
-
Senior Technical Project Manager | Nofence
-
Marketing Manager | Auk
-
Growth Specialist | Noteless
-
Digital Innovation Consultant | BAHR
-
Head of People and Culture | Noteless
-
Strategisk rådgiver og prosjektleder - M365 | Frend
-
QA Automation Engineer | Emma Systems
-
CTO | Kilter
-
Chief Financial Officer (CFO) | ZTL
kapital
Kahoot-professor henter kapital til digitale kjæledyr
– Styrker våre mål om å kombinere underholdning med fysisk aktivitet, sier BitPet-gründer.

Mathias Grønstad og Alf Inge Wang etablerte BitPet i 2020, og nå er gründerduoen sikret en millioninvestering til sitt AR-baserte mobilspill.
Wang er også kjent som Kahoot-professoren som var med i edtech-kjempens første fase.
I tillegg til WePlay Ventures, deltok seks andre engleinvestorer i investeringsrunden, inkludert John Wright, visepresident for den britiske spillutgiveren Kwalee, og Fatih Haltas, grunnlegger av det britiske spillselskapet Matchingham Games, i tillegg til Mike Sherrill, medgründer av Machine Zone.
– BitPet-teamet har tiltrukket seg oppmerksomhet med sitt engasjement siden den første dagen de ble med WePlay HUB, sier Burak Yılmaz, administrerende direktør i WePlay Ventures.
– Vi er sikre på at BitPet vil nå nye høyder i de kommende årene med sin erfaring og innovative tilnærming til spillutvikling med støtte fra strategiske investorer.
BitPet var en del av WePlay HUBs første akseleratorprogram i 2023, og det norske selskapet deltok også på Startuplabs akseleratorprogram i 2022.
Digitalt dyrehold
BitPet har som mål å forvandle daglig fysisk aktivitet til en morsom og engasjerende opplevelse gjennom stedsbasert AR-spill.
Konseptet har sin opprinnelse fra exergame-forskning (spill som kombinerer fysisk aktivitet og teknologi) ved NTNU i Norge, hvor Wang er professor i spillteknologi.
– Vi er begeistret over å ha støtten fra WePlay Ventures og strategiske engleinvestorer. Deres støtte validerer ikke bare vår innovative tilnærming til mobilspill, men styrker også våre mål om å kombinere underholdning med fysisk aktivitet, sier Grønstad i en pressemelding.