-
Fullstack-utvikler | Medbric AS
-
Chief Operating Officer (COO) | Finance Innovation
-
Arkitekt/TechLead | NKI Kompetanse
-
Product Manager | Hybel.no
-
Data/Analytics Engineer | Nordea
-
FullStack Site Reliability Engineer | Vespa.ai
-
Lead Security Software Engineer | Vespa.ai
-
Principal Software Engineer, AI | Bislab
-
Product Manager, Self-Service Growth | Unleash
-
Senior Technical Project Manager | Nofence
ai
Google ruller ut agentfunksjoner globalt – skal kunne bestille bord og planlegge for deg
Torsdag annonserte selskapet at «AI Mode», funksjonen som lar deg stille komplekse spørsmål direkte i søkefeltet, rulles ut på engelsk i 180 nye land.

Tidligere har AI Mode kun vært tilgjengelig i USA, Storbritannia og India. Selv om den globale versjonen i første omgang er på engelsk, betyr utrullingen at funksjonen nå trolig er tilgjengelig også for norske brukere.
Den mest oppsiktsvekkende nyheten er at AI Mode får såkalte «agent-funksjoner».
I USA kan brukere nå be søkemotoren finne og reservere restaurantbord basert på preferanser som antall personer, tid, sted og type mat. Funksjonen søker på tvers av ulike bookingplattformer i sanntid. I fremtiden skal den også kunne finne ledige timer til tjenester og kjøpe billetter.
Denne avanserte funksjonen er foreløpig begrenset til et eksperiment i Google Labs for amerikanske abonnenter på den kostbare Ultra-pakken ($249.99 per måned).
I tillegg lanseres personaliserte søkeresultater basert på brukerens historikk, samt en ny «del»-knapp som lar flere samarbeide om for eksempel reiseplanlegging direkte i søkeresultatet.