-
QA Automation Engineer | Emma Systems
-
CTO | Kilter
-
Chief Financial Officer (CFO) | ZTL
-
Country Manager Norge | Noteless
-
Partner/Headhunter | Branchy
-
Senior Product Manager | Bakken & Bæck
-
Finance Manager (vikariat) | StartupLab
-
Data Engineer | Klaveness Digital
-
Medeiere* | Boitano AS
-
VP Marketing | Glint Solar
karriere
Golf-startup sikter mot nye baner: Henter kommersiell tungvekter til global utrulling
– Et gjennombrudd for Alba, sier medgründer Erik Holm om nyansettelsen fra Nord-Irland.

Gründerne bak plattformen for «superenkel booking» av golfsimulatorer, annonserte på nyåret produkt-samarbeid med både Callaway og Porsche.
Selskapet som på knapt ett år har kapret nær hele markedet for norske simulatorer, tar nå det internasjonale steget ut - og har samtidig ansatt Mike Pennick fra Nord-Irland som ny kommersiell direktør i Alba.
– Jeg er begeistret over å bli med i Alba på et så avgjørende og spennende tidspunkt, sier Pennick - med ledererfaring fra selskaper som Google, Expedia og AutoStore, heter det i en melding fra selskapet.
– Det de har bygget opp på så kort tid er ekstremt imponerende. De har et produkt som allerede har endret simulatorgolf i Norge, og som nå er klart for å rulles ut globalt, sier han.
– Offensiv satsing
Ansettelsen markerer ifølge medgründer Erik Holm starten på en offensiv internasjonal satsing.
– Vi har allerede startet utrullingen i Europa og Nord-Amerika, og er i dialog med partnere i flere nye markeder, sier han og fortsetter:
– Å få med Mike er et gjennombrudd for Alba. Han har en helt unik kombinasjon av kommersiell teft, global erfaring og ekte rå lidenskap for golf. CVen hans fra noen av verdens mest anerkjente teknologi-selskaper sier sitt, og vi er svært heldige som får ham med på laget når vi nå satser internasjonalt.