-
Product Owner Investeringskjerne - Bergen/Oslo | DNB
-
Innovation-to-Market Specialist | Highsoft
-
Product Owner | DNB
-
Data Engineer, Data Core team | NBIM
-
Demand Generation & Campaign Manager (Scandinavia) | Infrakit
-
CFO | Biosort
-
Utvikler | Blank
-
Revenue Operations Lead | Unleash
-
Arkitekt/TechLead | NKI Kompetanse
-
FullStack Site Reliability Engineer | Vespa.ai
omstrukturering
Flytter verdiene for å unngå konkurs
John Fredriksen-støttede Arundo Analytics må ta drastiske grep. Nå flyttes innmaten over i et nytt selskap, og småaksjonærer risikerer å bli stående igjen på perrongen.
Selskapet, som ble startet av tidligere McKinsey-partner Tor Jakob Ramsøy i 2015, har hentet inn ca. 760 millioner kroner (75 millioner dollar) siden oppstart og var i 2017 priset til to milliarder kroner.
Nå er kassen tom, og selskapet gjennomgår en omfattende restrukturering for å unngå skifteretten.
Ifølge Finansavisen ble aksjonærene informert i et brev 12. desember om at situasjonen er kritisk uten en «strukturell omstart».
Planen innebærer at immaterielle rettigheter, ansatte, kunder og merkevare overføres til den nye enheten Arundo Analytics Solutions.
Eksisterende datterselskaper legges brakk eller avvikles.
Målet er å nå break even i løpet av tre til fem måneder.
Flere tunge investorer har indikert interesse for å bli med på redningsaksjonen, blant andre engleinvestor Trond Riiber Knudsen og gründer Tor Jakob Ramsøy
Arundo har i dag løpende abonnementsinntekter (ARR) på under 5 millioner dollar.
Selskapet skisserer nå en ny strategi som skal innebære at man går bort fra brede globale kampanjer mot Fortune 500-selskaper, og satser på relasjonsdrevet salg mot nordiske industriselskaper for å forkorte salgssykluser og redusere cashburn.