-
CFO | Biosort
-
Data Engineer | Höegh EVI
-
Apputvikler | Frend
-
Fullstack-utvikler | Medbric AS
-
Arkitekt/TechLead | NKI Kompetanse
-
Data/Analytics Engineer | Nordea
-
FullStack Site Reliability Engineer | Vespa.ai
-
Lead Security Software Engineer | Vespa.ai
-
Principal Software Engineer, AI | Bislab
-
Product Manager, Self-Service Growth | Unleash

Flere klager på nye elsparkesykkelregler i Oslo
Mange klager på de nye elsparkesykkelreglene i byen. Særlig taket på 8.000 sykler skaper misnøye.
Flere av de 185 treffene når man søker på «elsparkesykler» i kommunens postjournal er klager på de nye elsparkesykkelreglene, skriver Avisa Oslo.
En av klagerne skriver blant annet at han tidligere brukte elsparkesykkel daglig, men nå nesten ikke finner noen.
– Der jeg bor går bussen bare hvert 30. minutt. Så alternativet blir bil. Ønsker heller å tenke på miljøet og kjøre e-scooter, skriver personen ifølge AO.
87 av henvendelsene er merket «100.000 daglige turer krever bedre regulering», som er en publikumskampanje startet av elsparkesykkelaktørene Voi, Ryde og Tier i forbindelse med de nye reguleringene.
I en epost til AO skriver Bymiljøetaten at de setter pris på alle typer innspill fra publikum.
– Ny ordning for å regulere utleie av elsparkesykler i Oslo ble innført for nesten fire uker siden, og vi har naturlig nok fått innspill knyttet til denne, skriver etaten.
De opplyser at Bymiljøetaten snart vil gå i gang med å lage forslag til ny forskrift som vil tre i kraft fra 1. april neste år.
(©NTB)