Nytt om Navn
Derfor går Foodora-sjefen til Vipps
Elisabeth Marie Myhre bytter ut rosa med oransje, når hun nå går fra jobben som toppsjef i Foodora til leder i Vipps Mobilepay.
Elisabeth Marie Myhre har vært sjef for Foodora Norge siden 2019. I mai begynner hun i ny jobb som leder for Vipps-avdelingen «Mennesker og Merkevare». Der får hun ansvaret for både markedsføring, kommunikasjon, samfunnsansvar, merkevarebygging, kultur, lederutvikling og HR.
– Jeg har hatt fire utrolig spennende og lærerike år i Foodora, og jeg følte at tiden var moden for nye utfordringer. Når muligheten åpner seg i et av Norges mest spennende selskaper så kunne jeg ikke takke nei, sier Myhre.
– Vipps Mobilepay er den perfekte blandingen av flinke mennesker, skyhøye ambisjoner og en unik teknologi, med masse spennende muligheter å ta tak i, sier hun.
– Elisabeth er ingen typisk HR eller marked- og kommunikasjonssjef, men der har vi allerede de beste i bransjen. Det Myhre skal hjelpe Vipps Mobilepay med er å gjøre kulturen vår til en enda viktigere del av hvordan vi lykkes både kommersielt og finansielt i en tid der vi som selskap skal nå svært ambisiøse mål, sier Rune Garborg, sjef i Vipps Mobilepay.
Før Myhre begynte i Foodora Norge jobbet hun i Orkla Ventures, tidligfase-prosjektet til mat-giganten som nå er skrinlagt. Hun har også sittet i styret i Tise.
Myhre er også tilknyttet Sondo Capital som «venture partner». Der bidrar hun med vurderinger av potensielle investeringer, sparrer og gir råd til gründerne i porteføljeselskapene.
– Nøkkelen til Vipps og Mobilepay sine sterke merkevarer er først og fremst kulturen og de fantastiske folkene. Denne kulturen er basert på sterke verdier som gir tydelig retning for hvordan vi jobber sammen for å skape nye betydningsfulle forenklinger for de 4,5 millioner kundene våre i Norge og nesten 12 millioner i Norden. Elisabeth er en lederstjerne som vi trenger for å videreutvikle den sterke kulturen og nå våre svært ambisiøse mål, sier Vipps Mobilepay-sjef Rune Garborg.