markedsføring

Bruker «Trash talk» og Strise-strategi for å spre kunnskap om egen bransje 

Sensorita lanserer podcast om søppelbransjen.

Ulrikke Lien i Sensorita.
Publisert Sist oppdatert

Strise og Marit Rødevand har gjort suksess med podcast. Som en del i arbeidet med å gjøre markedet klart for produktene til Strise, som «know you customer» (KYC) og antihvitvaskingsarbeid, har podcasten The Laundry bidratt til at Strise ble oppdaget av det store europeiske VC-fondet Atomico. 

Nylig ble innspillingen gjort til et live-arrangement i London med gravejournalist Miles Johnson fra Financial Times som fortalte om arbeidet med alt fra russiske leiemordere til italiensk mafia.

Sprer ordet om søppel

Nå har også Sensorita-gründer Ulrikke Lien startet podcast. Trash Talk har så langt publisert en episode med selskapets egen Henrik Holen som programleder, men planen er å legge ut flere samtaler med folk fra industrien og andre som er opptatt av sirkulærøkonomi. 

– Er dere inspirert av Strise her? 

– Både ja og nei. Ideen kom fra at vi savnet et økosystem for trashtech, både nasjonalt men hvertfall internasjonalt. Vi har drodlet litt med forskjellige konsepter fra nyhetsbrev til online meetups og slike ting. Podcast pekte seg tidlig ut som et veldig aktuelt medium, og å se suksessen til Marit og Strise gjorde det absolutt mer aktuelt! Veldig imponerende å se hva de har fått til, sier Lien til Shifter. 

– Det er jo en effektiv måte å fronte et tema på!

– Fornøyd med tilbakemeldingene så langt?

– Det er litt tidlig å si siden vi bare har lagt ut en episode så langt, men tilbakemeldingene har vært veldig positive! Vi har jo lagt merke til at det er få som virkelig kjenner til avfallsbransjen og hva som skjer der, og dette er et bidra til å belyse en av verdens kanskje mest spennende bransjer akkurat nå, både for de som står på utsiden, og de på innsiden som synes det er vanskelig å følge med på trendene og teknologiutviklingen. Det er ikke så mange kilder til oversiktig og god informasjon om gjenvinningsbransjen.