Investering

Amedia kjøper seg inn i tech-selskapet Slipper

Amedia eier nå 8,3 prosent av aksjene i Slipper. 

Daglig leder Joakim Stene Preston i Slipper og prosjektleder Maren Martinsen i Amedia mener de to selskapene har et godt utgangspunkt for å oppnå gode resultater framover.
Publisert Sist oppdatert

Slipper har utviklet en app for automatisk sammenligning og bytte av strømavtaler. Det skal gjøre det lettere for forbrukere å finne og bytte til den beste strømavtalen. 

– Vi har tro på Slippers ambisjon om å gjøre strøm enklere, slik at folk kan ta gode og prisbevisste valg, sier Maren Martinsen, prosjektleder i Strategi og Vekst i Amedia i en pressemelding. 

Slipper ble startet av trioen Joakim Stene Preston, Jon Kasper Stensåsen og Viktor Lange Lundaas i 2020. Siden lanseringen høsten 2024 har Slipper rekruttert over 50.000 brukere til tjenesten.

– Slippers imponerende vekst på kort tid, kombinert med utviklingen i strømmarkedet og Amedias sterke rekkevidde, gir oss et godt utgangspunkt for å kunne oppnå gode resultater sammen, sier Martinsen.

Slippers mål er å sørge for enklere bytteprosess av strømleverandør.

Med Amedia på laget, har Joakim Stene Preston, daglig leder i Slipper, stor tro på at selskapet kan styrke brukerveksten ytterligere.

 – Amedias aviser har en unik rekkevidde, og gir oss mulighet til å nå ut til strømkunder i hele landet. Med Amedia på laget øker vi sjansen for å lykkes med vår overordnede visjon som er å skape et mer åpent og rettferdig strømmarked.