video

Illustrasjon av Huddlys kamerateknologi

Vekst for Huddly

Men advarer om forsyningsproblemer.

Publisert

Huddly rapporterer 12 prosent omsetningsvekst til 113 millioner kroner i fjerde kvartal 2022, med en omsetning for hele året som vokste med 34 prosent til 452 millioner kroner.

Inntektsveksten ble drevet av høyere salg gjennom strategiske partnere.

Bruttomarginen var 39 prosent i kvartalet, opp fra 34 prosent i forrige kvartal og ned fra 44 prosent i samme periode året før.

Bruttomarginen for hele året var 37 prosent. Nedgangen fra 50 prosent i 2021 forklares av økte komponentpriser og endringer i kunde- og produktmiks.

– Selv om vi rapporterer rekordinntekter og ser sterke langsiktige markedsutsikter for samarbeidende videoløsninger, erkjenner vi også at et svakere investeringssentiment skaper mer usikre markedsutsikter. Vi fokuserer på fire hovedområder fremover i dette markedet. Vi vil fortsette å lede med teknologiinnovasjon, styrke strategiske partnerskap og kanalisere salg, øke marginer og administrere kostnader uten å sette våre langsiktige vekstmuligheter i fare, sier administrerende direktør Graham Williams i Huddly i en kommentar

Indirekte forsyningsproblemer forventes å påvirke forsendelsesvolumene for Huddlys produkter i 2023, og gitt den reduserte synligheten og nylige ledelsesendringer har styret besluttet å ikke gi inntektsføringer for 2023 nå.